Πέμπτη, 22 Δεκεμβρίου 2016 16:31

ΣΕΕΕΗ: Οι μετακινήσεις με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι δημόσιο αγαθό και όχι εμπόρευμα

Κατηγορία Εργατικό Κίνημα

Οι μετακινήσεις με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι δημόσιο αγαθό και όχι εμπόρευμα

Αυτή την περίοδο, στο χώρο του Πανεπιστημίου Κρήτης, έχει ανοίξει η συζήτηση σχετικά με τις αστικές συγκοινωνίες. Ο ΣΕΕΕΗ έβγαλε ψήφισμα στήριξης και συμμετοχής στο συντονισμό που έχει δημιουργηθεί και διεκδικεί, μέσα σε όλα τα άλλα, μείωση της τιμής του εισιτηρίου του λεωφορείου. Η αστική συγκοινωνία είναι μία από τις βασικότερες ανάγκες για την κοινωνία του Ηρακλείου, καθώς εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες πολίτες, από φοιτητές που πηγαίνουν στην σχολή τους, εργαζόμενους που πηγαίνουν στη δουλειά τους μέχρι ασθενείς που πηγαίνουν στα νοσοκομεία. Ενώ θα έπρεπε οι συγκοινωνίες να είναι ένα δημόσιο και δωρεάν αγαθό, αντ' αυτού έχουν μετατραπεί σε εμπόρευμα, το οποίο εκμεταλλεύεται μονοπωλιακά η ιδιωτική εταιρεία Αστικό ΚΤΕΛ Ηρακλείου.

Πιο συγκεκριμένα, το κανονικό εισιτήριο Β' ζώνης κοστίζει 1,70 ευρώ με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους εργαζόμενους και κατοίκους της ζώνης αυτής αλλά και για τους ασθενείς που επισκέπτονται το ΠΑΓΝΗ (δηλαδή για την καθημερινή τους μετακίνηση δίνουν 3,40 ευρώ). Αντίστοιχα, για τους φοιτητές, οι οποίοι στη πλειοψηφία τους δεν έχουν δικά τους εισοδήματα, το εισιτήριο Β’ ζώνης κοστίζει 80 λεπτά, ενώ ακόμα χειρότερη είναι η κατάσταση για τους φοιτητές που διαμένουν στις εστίες του πανεπιστημίου στην Κνωσό, δηλαδή για το πλέον πληττόμενο κομμάτι των φοιτητών, καθώς τα δρομολόγια είναι αραιά και πολλές φορές αναγκάζονται να χρησιμοποιήσουν 2 λεωφορεία για να έχουν πρόσβαση στις σχολές τους στις Βούτες. Ενώ σε άλλες πόλεις στην Ελλάδα, λύση δίνει η κάρτα απεριορίστων διαδρομών, στο Ηράκλειο αυτή είναι πανάκριβη, αφού η κανονική ανέρχεται στα 70 ευρώ (!) και η μειωμένη για τους φοιτητές στα 45 ευρώ.

Το ζήτημα είναι πολύ σημαντικό και για όλους εμάς που εργαζόμαστε τόσο στο Πανεπιστήμιο, όσο και στο ΙΤΕ, στο ΕΛΚΕΘΕ, στο ΤΕΙ κλπ. Ειδικά αν αναλογιστεί κανείς πως μεγάλη μερίδα από εμάς εργάζεται αμισθί -και όταν πληρώνεται, αυτό γίνεται μέσω ατομικών συμβάσεων χωρίς καθορισμένο ποσό – είναι αδιανόητο το ποσό που απαιτείται για τις μετακινήσεις μας από και προς το χώρο εργασίας μας σε σχέση με το επίπεδο των μισθών μας.

Τα τελευταία χρόνια, έχουν γίνει προσπάθειες από φοιτητές για τη βελτίωση της κατάστασης, οι οποίες αν και πέτυχαν λίγες μικρές νίκες, έχουν αποδειχθεί μάταιες, καθώς η μόνη κινητήρια δύναμη που καθορίζει τις τιμές, είναι η αισχροκέρδεια του Αστικού ΚΤΕΛ Ηρακλείου. Ο πρόεδρος της εταιρείας, Καλλέργος Βουλγαράκης, έχει αρνηθεί επανειλημμένα να μειώσει την τιμή της μηνιαίας κάρτας, ενώ για δύο μήνες ήταν το μόνο ΚΤΕΛ στην Κρήτη που αυθαίρετα απέφευγε να υπογράψει σε πρόγραμμα της περιφέρειας για παροχή καρτών δωρεάν μεταφοράς στα κατώτερα κοινωνικά στρώματα.

Στην υπάρχουσα κατάσταση, μας προβληματίζει ιδιαίτερα η πρόσφατη ανακοίνωση της Πρυτανείας του Πανεπιστημίου Κρήτης (ΠΚ) σχετικά με το θέμα. Αντί να προσπαθεί κι η ίδια έμπρακτα να πετύχει φτηνή ή και δωρεάν μεταφορά για όσους έρχονται στο Πανεπιστήμιο είτε να σπουδάσουν είτε να εργαστούν, καταγγέλλει τους ίδιους τους φοιτητές που διεκδικούν να μειωθεί το εισιτήριο. Απλά να υπενθυμίσουμε πως η Πρυτανεία έχει μεγάλο μερίδιο ευθύνης για τα σοβαρά προβλήματα στο χώρο του ΠΚ. Κάποια παραδείγματα: πολλοί φοιτητές έχουν αναγκαστεί να διακόψουν τις σπουδές τους επειδή δεν τα βγάζουν πέρα, φέτος είναι η πρώτη χρονιά που στο ΠΚ υπάρχουν μεταπτυχιακά με δίδακτρα, κυριαρχεί η απλήρωτη εργασία μεταπτυχιακών, διδακτορικών και ακόμα προπτυχιακών φοιτητών στα πλαίσια της ερευνητικής δραστηριότητας του ΠΚ, κυριαρχούν τα μπλοκάκια στους συμβασιούχους ορισμένου χρόνου του ΠΚ, η καθαριότητα του ΠΚ έχει δοθεί σε εργολάβους με αποτέλεσμα λίγες εργαζόμενες να επωμίζονται το απαιτητικό αυτό θέμα κλπ. Ρόλος της κάθε πρυτανικής αρχής θα πρέπει να είναι η υπεράσπιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του Πανεπιστημίου και όχι τα συμφέροντα ή να μην στεναχωρηθεί ο κάθε ιδιώτης (ΚΤΕΛ, εργολάβοι, επιχειρήσεις κλπ.) για αυτό και καλούμε την Πρυτανεία να εργαστεί προς αυτή την κατεύθυνση και να ανακαλέσει την προηγούμενη ανακοίνωσή της.

Ο Σύλλογος Ερευνητών/Ερευνητριών και Εργαζομένων στην Έρευνα Ηρακλείου, στηρίζει τον δίκαιο αγώνα των φοιτητών για άμεση μείωση της τιμής του εισιτηρίου του λεωφορείου και καλεί συλλόγους εργαζομένων στο Πανεπιστήμιο, το ΙΤΕ, το ΠΑΓΝΗ κλπ να το στηρίξουν και να πραγματοποιήσουν δράσεις ώστε να υλοποιηθεί. Η μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι δημόσιο αγαθό, θα έπρεπε να είναι δωρεάν για τον λαό και να είναι αποκομμένο από πολιτικά παιχνίδια και οικονομικά συμφέροντα. Ειδικά σήμερα, που η ανεργία καλπάζει και οι μισθοί περικόπτονται δεν είναι δυνατόν η μετακίνηση με την αστική συγκοινωνία να είναι πολυτέλεια.

Διεκδικούμε:

Άμεσα δραστική μείωση του εισιτήριου και της μηνιαίας κάρτας μεταφορών

Κατάργηση των δύο ζωνών μετακίνησης

Αύξηση των δρομολογίων

Δωρεάν μεταφορά για τους ανέργους

Δωρεάν μεταφορά για απλήρωτους και χαμηλόμισθους εργαζόμενους

Δωρεάν μεταφορά για όλους τους φοιτητές

Ελεύθερες συγκοινωνίες για όλες τις ευπαθείς ομάδες

Δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Συμμετέχουμε στον συντονισμό για τις αστικές συγκοινωνίες και καλούμε τους φοιτητικούς συλλόγους των προπτυχιακών, των μεταπτυχιακών καθώς και τους συλλόγους εργαζομένων του ΠΚ να συμμετάσχουν!

Σύλλογος Ερευνητών/Ερευνητριών και Εργαζομένων στην Έρευνα Ηρακλείου

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 14 Σεπτεμβρίου 2017 22:47
Το e la libertà.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια με υβριστικό, ρατσιστικό, σεξιστικό φασιστικό περιεχόμενο ή σχόλια μη σχετικά με το κείμενο

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.