Τρίτη, 13 Ιούνιος 2017 00:27

ΔΟΕ: Άμεση καθιέρωση της 2χρονης υποχρεωτικής δημόσιας προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης-Μαζικοί διορισμοί τώρα. Συγκέντρωση στην πλατεία Κλαυθμώνος 16/6 στις 1 μμ

Κατηγορία Κινητοποιήσεις

ΔΟΕ: Άμεση καθιέρωση της 2χρονης υποχρεωτικής δημόσιας προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης

Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί τώρα !

Συγκέντρωση στην πλατεία Κλαυθμώνος και πορεία στη Βουλή την Παρασκευή 16 Ιουνίου και ώρα 1.00 μ.μ.

Η σχολική χρονιά που τελειώνει, χαρακτηρίστηκε από την υποβάθμιση που έφεραν στο δημόσιο σχολείο οι Υπουργικές Αποφάσεις για το «Ενιαίο» Ολοήμερο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο.

Το δημόσιο σχολείο που βιώνουμε δεν πλησιάζει σε κανένα σημείο το σχολείο που οραματίζεται ο κλάδος.

Η Δ.Ο.Ε. έχει ως βασικό της αίτημα τη θεσμοθέτηση της ενιαίας δημόσιας δωρεάν δεκατετράχρονης εκπαίδευσης (ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη δημόσια υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 στο δημόσιο Νηπιαγωγείο).

Για να γίνει εφικτή η ικανοποίηση αυτού του αιτήματος είναι άμεση η ανάγκη της άμεσης πραγματοποίησης των χιλιάδων διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών που είναι απαραίτητοι και φυσικά η άμεση θεσμοθέτηση της υποχρεωτικής φοίτησης και των προνηπίων (4-5 ετών) στο δημόσιο Νηπιαγωγείο.

Η αναγκαιότητα της ένταξης του συνόλου των νηπίων στις δομές της υποχρεωτικής 14χρονης δημόσιας, δωρεάν, υποχρεωτικής εκπαίδευσης αποτελεί για τη Διδασκαλική Ομοσπονδία κορυφαίο αίτημα δεκαετιών.

  • Τα αντισταθμιστικά οφέλη που παράγει η εκπαίδευση που παρέχεται στα παιδιά που φοιτούν στο δημόσιο Νηπιαγωγείο, ιδιαίτερα για τα παιδιά που προέρχονται από μη προνομιούχα κοινωνικά στρώματα, είναι καθοριστικά για την μετέπειτα ζωή τους.

  • Οι ατομικές και ομαδικές μαθησιακές εμπειρίες που αποκτούν τα παιδιά στο οργανωμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο της φοίτησης στο Νηπιαγωγείο δημιουργούν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την ομαλή τους μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο.

  • Η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο, σύμφωνα με την ερευνητική βιβλιογραφία, επηρεάζει θετικά την προσωπική, κοινωνική και μαθησιακή εξέλιξη των παιδιών. Ο ρόλος του για την κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξή τους, την πρόληψη μαθησιακών δυσκολιών, τη σχολική επιτυχία και την καλύτερη επαγγελματική και κοινωνική αποκατάσταση στις μεγαλύτερες ηλικίες είναι εξαιρετικά σημαντικός.

  • Η δίχρονη υποχρεωτική δημόσια προσχολική αγωγή και εκπαίδευση πρέπει να καλύπτει όλα τα παιδιά από 4-6 χρόνων γιατί από τα 4 χρόνια αρχίζει η συνειδητή προσέγγιση - ανακάλυψη της γνώσης από το παιδί. Από εκεί ξεκινά η εκπαιδευτική διαδικασία η οποία διαχωρίζει την προσχολική αγωγή και εκπαίδευση από την αγωγή και φροντίδα και πρέπει να είναι στην πλήρη ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας σε όλα τα επίπεδα και να παρέχεται αποκλειστικά από την αντίστοιχη δομή της δημόσιας εκπαίδευσης - το δημόσιο Νηπιαγωγείο.

Η κυβέρνηση αγνοώντας όλα τα επιστημονικά δεδομένα καθώς και το χρόνιο αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος και της κοινωνίας για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4-6 χρόνων παραπέμπει στις καλένδες, δια στόματος Υπουργού Παιδείας και του ίδιου του Πρωθυπουργού, τη θεσμοθέτηση της ενιαίας δημόσιας δωρεάν δεκατετράχρονης εκπαίδευσης με δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση.

Η εξαγγελία «καθιέρωσής» της σε… βάθος τριετίας με τη δυνατότητα επιλογής των γονέων μεταξύ ιδιωτικών και δημοτικών παιδικών σταθμών και Δημόσιου Νηπιαγωγείου για τη φοίτηση των παιδιών τους ηλικίας 4-5 ετών, είναι απόλυτα εναρμονισμένη με το Τριετές Σχέδιο για την εκπαίδευση, προϊόν συμφωνίας με την Ε.Ε. και τους «θεσμούς» στα πλαίσια του 4ου Μνημονίου και την αναφορά για «εκτίμηση της ενδεχόμενης ανάγκης επέκτασης της προσχολικής αγωγής με την προσθήκη ενός ακόμη έτους φοίτησης».

Η «εξαγγελία» για τη θεσμοθέτηση της υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης που δεν θα παρέχεται αποκλειστικά και μόνο στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο, αυτό που πραγματικά θεσμοθετεί είναι η λειτουργία, για πρώτη φορά, τμήματος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ( προνήπια 4-5 ετών) στα πλαίσια των Δήμων, με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια (vouchers).

Το Νηπιαγωγείο λειτουργεί ως δούρειος ίππος για την υπαγωγή της Εκπαίδευσης στην τοπική αυτοδιοίκηση.

Ας μην ξεχνάμε την απόφαση – πρόταση της Κ.Ε.Δ.Ε. προς την κυβέρνηση για την υπαγωγή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στους Δήμους. Ταυτόχρονα ανοίγει την κερκόπορτα για την εισβολή των κουπονιών- vouchers, των διδάκτρων - τροφείων, των ελαστικών ωραρίων και της 30ωρης ελαστικής εργασίας όλων των μορφών σε δομές της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

Είναι απόλυτα ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση για άλλη μια φορά εμπαίζει τους εκπαιδευτικούς και τους εργαζόμενους. Τους εξαπατά, αποφεύγοντας να δεσμευθεί για χρηματοδότηση δομών και προσλήψεων και δεν προχωρά ούτε σε ένα συγκεκριμένο βήμα για την κατασκευή κτιρίων για τη στέγαση νέων Νηπιαγωγείων.

Αγωνιζόμαστε για δίχρονη υποχρεωτική δημόσια δωρεάν προσχολική αγωγή και εκπαίδευση στα δημόσια Νηπιαγωγεία αποκλειστικά.

Ταυτόχρονα, οι βρεφονηπιακοί σταθμοί πρέπει να είναι δημόσιοι και δωρεάν και να καλύπτουν όλα τα παιδιά 0-4 χρόνων, όλων όσων το επιθυμούν. Είναι απαράδεκτο να αποκλείονται παιδιά με βάση εισοδηματικά κριτήρια καθώς και αν το παιδί έχει έγκριση χρηματοδότησης ΕΣΠΑ ή αν μπορούν οι γονείς του να πληρώσουν τροφεία ή δίδακτρα.

Η απειλή για το εργασιακό μέλλον όλων των εργαζόμενων στους χώρους των παιδικών σταθμών αλλά και των νηπιαγωγείων είναι κοινή.

  • Είναι η συρρίκνωση των δημόσιων δομών και η επέκταση της λειτουργίας τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

  • Είναι ο αποκλεισμός χιλιάδων παιδιών από τις δημόσιες δομές φροντίδας και χιλιάδων προνηπίων από το δημόσιο Νηπιαγωγείο όπου τους παρέχεται αγωγή και εκπαίδευση.

  • Είναι η απαγόρευση των μόνιμων διορισμών στο πλαίσιο των μνημονίων.

  • Είναι η χειροτέρευση των εργασιακών σχέσεων με τις κάθε είδους ελαστικές μορφές απασχόλησης

Είναι ξεκάθαρο το γεγονός ότι απουσιάζει παντελώς από το σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας η προοπτική πραγματοποίησης διορισμών στην εκπαίδευση.

Τα τελευταία χρόνια επαναλαμβάνονται, εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, «δεσμεύσεις» για χιλιάδες, μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Οι μεγαλόστομες εξαγγελίες παρέμειναν, παραμένουν και, δυστυχώς, θα παραμείνουν γράμμα κενό.

Η σκληρή πραγματικότητα είναι ότι η ανεργία των εκπαιδευτικών διογκώνεται, την ίδια στιγμή που υπάρχει άμεση ανάγκη για την πρόσληψη χιλιάδων εκπαιδευτικών με μόνιμη σχέση εργασίας.

Οι χιλιάδες οργανικές θέσεις που έχουν μείνει κενές έπειτα από τις συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών τα τελευταία χρόνια (έχουν αποχωρήσει την τελευταία πενταετία από την Π.Ε. 11.000, περίπου, εκπαιδευτικοί και έχουν προσληφθεί μόνο 282) μένουν, επί της ουσίας, ακάλυπτες.

Η ολέθρια πολιτική επιλογή της κυβέρνησης να αλλάξει, με τις Υπουργικές Αποφάσεις για τον, υποτιθέμενο, ενιαίο τύπο ολοήμερου, τη λειτουργία του Δημόσιου Σχολείου με μοναδικό στόχο την εξοικονόμηση πόρων για την πρόσληψη εκπαιδευτικών οδηγεί στην απόγνωση χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς και αγνοεί παντελώς την ανάγκη της κάλυψης των μορφωτικών αναγκών των μαθητών.

Τονίζουμε, για πολλοστή φορά, το απαράδεκτο γεγονός να υπάρχουν χιλιάδες συνάδελφοί μας οι οποίοι εργάζονται δεκαπέντε και πλέον χρόνια ως αναπληρωτές στην Ειδική Αγωγή και να προσφέρουν στον, εγκαταλελειμμένο από την πολιτεία, ευαίσθητο αυτό τομέα με αυταπάρνηση, με ελαστική σχέση εργασίας. Ζητάμε την άμεση πρόσληψή τους με μόνιμη σχέση εργασίας.

Το Υπουργείο οφείλει να προχωρήσει άμεσα στο μόνιμο διορισμό όλων των ελαστικά, ως τώρα, εργαζόμενων εκπαιδευτικών θέτοντας τέρμα στην ταλαιπωρία και την αγωνία τόσων ετών.

Η σκόπιμη και παρελκυστική πρόταξη (μπροστά στη βεβαιότητα των μηδενικών διορισμών) του συστήματος προσλήψεων και διορισμών ξεσκεπάστηκε από τη Δ.Ο.Ε..

Αγωνιζόμαστε να μη μείνει κανένας αναπληρωτής χωρίς δουλειά και  διορισμό όλων των αναπληρωτών. Απαιτούμε την πρόσληψη σε μία φάση, πριν την έναρξη των μαθημάτων, όλων των αναπληρωτών που έχουν εργαστεί στα σχολεία και τους έχει ανάγκη η εκπαίδευση. Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά και ασφαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Μόνο με τους αγώνες μας μπορούμε να επιβάλλουμε

  • Ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση με δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση (για όλα τα παιδιά 4 έως 6 στο δημόσιο Νηπιαγωγείο).

  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση, τώρα.

  • Ακύρωση οποιασδήποτε προσπάθειας υπαγωγής των νηπιαγωγείων (και κάθε δημόσιας εκπαιδευτικής δομής) στους Δήμους.

  • Αναλογία εκπαιδευτικών - μαθητών, 1:15 στο νηπιαγωγείο, 1:20 στο δημοτικό σχολείο.

  • Άμεση απόσυρση του άρθρου 35 του Ν.4386 για την έρευνα για τον ελάχιστο αριθμό λειτουργίας τμήματος νηπιαγωγείου, 14.

  • Κατάργηση των Υπουργικών Αποφάσεων για το «Ενιαίου» Τύπου Ολοήμερο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο.

  • Χρηματοδότηση για να λειτουργούν με πληρότητα όλες οι δομές εκπαίδευσης. Κτιριακές υποδομές που θα ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις και τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας.

  • Στήριξη της Ειδικής Αγωγής.

  • Απόδοση οργανικών θέσεων ειδικοτήτων, τώρα.

Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς σε αγώνα για την υπεράσπιση της δημόσιας, δωρεάν εκπαίδευσης

Συγκέντρωση στην πλατεία Κλαυθμώνος και πορεία στη Βουλή την Παρασκευή 16 Ιουνίου και ώρα 1.00 μ.μ.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

ΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΝΗΠΙΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΝΗΠΙΩΝ

Αγαπητέ γονιέ,

Κάθε μέρα ερχόμαστε αντιμέτωποι με νέα μέτρα που τσακίζουν τις ζωές μας, το δημόσιο σχολείο μας, τα παιδιά μας, επιφυλάσσοντας σε αυτά ένα αύριο χωρίς μέλλον, χωρίς χαμόγελο, χωρίς ελπίδα.

Στη βάση αυτή παίρνουμε το θάρρος να επικοινωνήσουμε μαζί σου, γιατί πιστεύουμε από τη μια πως ο δρόμος μας είναι κοινός και από την άλλη θεωρούμε απαραίτητο πως πρέπει να γνωρίσεις τα δικαιώματα που έχεις καθώς και τον τρόπο διεκδίκησής τους.

Το κράτος σε φορολογεί πολύ σκληρά και θα πρέπει να απαιτήσεις να σου παρέχει δημόσια δωρεάν παιδεία όπως ορίζει το ΣΥΝΤΑΓΜΑ.

 

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΦΟΙΤΗΣΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Το Νηπιαγωγείο είναι το πρώτο σχολείο του παιδιού σου που  έχει ως στόχο την ολόπλευρη  και ισόρροπη ανάπτυξη  του. Εμείς οι Νηπιαγωγοί αγωνιζόμαστε για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος  μέσα  σε ένα κλίμα ηρεμίας, ενθάρρυνσης, χαράς και ενίσχυσης της αυτοεκτίμησης και των ικανοτήτων κάθε  παιδιού.

Όλα αυτά μπορούν να γίνουν πραγματικότητα μέσα σε ένα σχολικό περιβάλλον  συνεργασίας, αποδοχής του άλλου όπου όλοι είναι ίσοι, όλοι σημαντικοί και μοναδικοί. Στο Νηπιαγωγείο οικοδομείται η πνευματική συγκρότηση και η συναισθηματική σταθερότητα κάθε παιδιού, στοιχεία πολύ σημαντικά για την  ομαλή εξέλιξη της μετέπειτα ενήλικης ζωής του.

Κάτω από την πίεση της μαχόμενης εκπαίδευσης ψηφίστηκε το 2006 ο νόμος της υποχρεωτικής μονοετούς φοίτησης (Ν.3518, άρθρο 73, ΦΕΚ 272 τ. Α΄, 21.12.2006) και ο οποίος έφερε την Προσχολική Αγωγή σε καλύτερη θέση στη διεκδίκηση του Δίχρονου Υποχρεωτικού Νηπιαγωγείου.

Σύμφωνα με αυτό το νόμο, αν το παιδί σου έχει γεννηθεί το έτος 2012, υποχρεούται και προπάντων δικαιούται να πάει στο δημόσιο Νηπιαγωγείο , αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι το κράτος ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ να του παρέχει φοίτηση σε Δημόσιο Νηπιαγωγείο.

ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΝΗΠΙΑ;

Σύμφωνα και με τη φετινή εγκύκλιο εγγραφών στα Νηπιαγωγεία αν το παιδί σου έχει γεννηθεί το 2013 δικαιούται εγγραφής στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο.

Αν η αίτησή σου δεν ικανοποιηθεί η Διεύθυνση Εκπαίδευσης πρέπει να βρει για το παιδί σου κάποιο όμορο Νηπιαγωγείο ή να δημιουργήσει κάποιο νέο τμήμα.

Διεκδικούμε ΔΙΧΡΟΝΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ εδώ και χρόνια.

Η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο θα πρέπει να είναι δυο χρόνια (νήπια & προνήπια):

  • Διότι ο ένας χρόνος κινδυνεύει να μετατρέψει το Νηπιαγωγείο σε σχολική τάξη με ακαδημαϊκό σχολικό πρόγραμμα. Γιατί με τη διετία, εξασφαλίζεται η συνεχής και μη αποσπασματική φοίτηση των παιδιών από τεσσάρων ετών εως το Δημοτικό, αφού είναι σημαντικό να έχουν ένα σταθερό περιβάλλον φοίτησης ως προς το χώρο, τα πρόσωπα και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που ακολουθείται.

  • Έτσι διασφαλίζεται η σταθερότητα στα τρία αυτά επίπεδα, η οικειότητα που αναπτύσσουν τα παιδιά με το χώρο αλλά και η συνέχεια της εκπαίδευσής τους, η οποία δεν διασπάται και δεν εναλλάσσεται, ενώ γίνεται ομαλότερη η μετάβασή τους στο οικείο Δημοτικό.

  • Διότι η υποχρεωτικότητα του ενός έτους, σαφέστατα αναφέρεται στους γονείς, που τους υποχρεώνει να φέρουν τα παιδιά τους στο Νηπιαγωγείο τουλάχιστον για ένα χρόνο.

  • Το κράτος, αφού οι γονείς το επιλέξουν και απευθυνθούν για εγγραφή σε δημόσιο Νηπιαγωγείο, οφείλει να παρέχει και τα δύο χρόνια φοίτησης (Ν. 1566/1985) όπως άλλωστε ορίζει ο νόμος που καθιστά υποχρεωτική σταδιακά τη διετή φοίτηση σε αυτό και που καμιά κυβέρνηση δεν έχει ενεργοποιήσει.

Από το ένα μέρος λοιπόν ο νόμος 1566/85 ορίζει ότι η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο είναι διετής και από το άλλο το κράτος αποποιείται της υποχρέωσής του να ενεργοποιήσει αυτό το άρθρο του Νόμου εδώ και 32 χρόνια.

Είναι υποχρέωση του κράτους να μεριμνά ώστε όλα τα παιδιά να έχουν τη δυνατότητα να φοιτήσουν σε δημόσιο σχολείο και να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη πρόσβαση όλων των παιδιών σε αυτό. Μη ξεχνάς ότι το Σύνταγμα, ο Υπέρτατος Νόμος του Κράτους ορίζει (στο άρθρο 16 παρ. 4 που ισχύει και ψηφίστηκε το 1975 και αναθεωρήθηκε το 1996 και 2001) ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ.

Το παραπάνω άρθρο του Ελληνικού Συντάγματος είναι σαφέστατο ως προς το δικαίωμα όλων των παιδιών να λαμβάνουν δωρεάν παιδεία, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια και δεν επιδέχεται οποιαδήποτε άλλη ερμηνεία ή παρερμηνεία.

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Από τις 11/5/2016 είναι σε ισχύ η διάταξη (άρθρο 35) του νόμου 4386/2016 στην οποία αναφέρεται ότι «2) Η οργανικότητα των νηπιαγωγείων προσδιορίζεται με βάση την αντιστοιχία νηπιαγωγού προς αριθμό νηπίων και η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τον ένα (1) νηπιαγωγό για κάθε είκοσι πέντε (25) νήπια και όχι λιγότερο από: α) δέκα τέσσερα (14) νήπια και β) πέντε (5) νήπια σε σχολικές μονάδες απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών ή περιοχών με δυσκολίες πρόσβασης ή περιοχών για τις οποίες απαιτείται μεταφορά/μετακίνηση νηπίων σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις νόμων και κανονιστικών πράξεων. Την ευθύνη για την τήρηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα έχει ο οικείος Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.»

Να επισημάνουμε πως προσδιορισμένες από τον νόμο είναι μόνο οι παραμεθόριες και δυσπρόσιτες περιοχές. Τις απομακρυσμένες και με δυσκολία πρόσβασης ποιος θα τις ορίζει; Και με τι κριτήρια; Προφανώς αυθαίρετα.

Είναι προφανές ότι η πλειονότητα των Νηπιαγωγείων της χώρας θα λειτουργεί με ελάχιστο αριθμό 14 νηπίων. Η εφαρμογή της συγκεκριμένης διάταξης του νόμου θα δημιουργήσει περισσότερες από 1000 συγχωνεύσεις-καταργήσεις Νηπιαγωγείων.

Αν το Υπουργείο προχωρήσει σε τέτοιες ενέργειες ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΜΕ ΜΑΖΙ.

Ας μη ξεχνάμε ότι πάγιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι τα 15 παιδιά/τμήμα, αίτημα το οποίο θα συμβάλλει στην ποιοτική Προσχολική αγωγή, και θα ενισχύσει τον αντισταθμιστικό της ρόλο.

Σε ότι αφορά το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο το παιδί σου δικαιούται φοίτηση σε αυτό , αν φυσικά το επιθυμείς.

Η εγγραφή όλων των παιδιών στο Ολοήμερο θα έπρεπε να γίνεται χωρίς όρους και προυποθέσεις όπως, ίσχυε όλα αυτά τα χρόνια. Από τη σχολική χρονιά 2016-17 όμως, υπάρχουν κριτήρια για την εγγραφή των παιδιών ( προσκόμιση βεβαίωσης εργασίας ή ανεργίας των γονιών , παιδιά γονιών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες κ.α.).

Οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών για τον αποκλεισμό των παιδιών ήταν πολύ μεγάλες, η νομική σύμβουλος της ΔΟΕ έκανε γνωμοδότηση στην οποία αναφέρεται ότι δεν μπορεί να γίνονται αποκλεισμοί της φοίτησης των παιδιών και να υπάρχουν κριτήρια εγγραφής, αλλά το Υπουργείο επιμένει να εφαρμοστεί και τη σχολική χρονιά 2017-18 η εγγραφή των παιδιών στο Ολοήμερο με προϋποθέσεις.

Η ΔΟΕ επικαιροποιώντας (1296/29/4/2017) την περσινή της απόφαση καλεί τους/τις Νηπιαγωγούς να κάνουν δεκτές όλες τις αιτήσεις (για εγγραφή όλων των παιδιών που επιθυμούν στο ολοήμερο, χωρίς όρους και προϋποθέσεις ). Φυσικά ο αποκλεισμός παιδιών από τη φοίτηση στο Ολοήμερο δεν έγινε για το καλό των παιδιών αλλά για την εξοικονόμηση προσωπικού και πόρων.

Γονείς και Εκπαιδευτικοί ενωμένοι θα πρέπει να απαιτήσουμε:

Να μην κλείσει κανένα Νηπιαγωγείο και να νομοθετηθεί άμεσα η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, έτσι ώστε κανένα παιδί να μην διώχνεται από το Δημόσιο Σχολείο, το οποίο σε κάθε περίπτωση πρέπει να παραμείνει δημόσιο και στην ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας.

Κανένας γονιός να μη πληρώνει για την εκπαίδευση του παιδιού του και κανένα Νηπιαγωγείο να μη περάσει σε Δήμους ή ιδιώτες. Να στελεχωθούν άμεσα όλα τα Νηπιαγωγεία με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό και βοηθητικό προσωπικό ( καθαρίστριες , σχολικούς βοηθούς κ.α.)

Καμιά όμως από τις πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου και τις κυβερνήσεις που πέρασαν αυτά τα χρόνια δεν ανταποκρίθηκε στις συνθήκες που δημιούργησε ο νόμος 1566/85 (ίδρυση νηπιαγωγείων, διορισμό νηπιαγωγών) έτσι ώστε το παιδί σου να μη μπαίνει στο απαράδεκτο καθεστώς των κληρώσεων.

Αντί αυτού άρχισαν σταδιακά και με σταθερότητα να αποπέμπουν τα προνήπια, ώστε να χωρέσουν όλα τα παιδιά στις υπάρχουσες δομές . Απαίτησε λοιπόν από το Υπουργείο την ίδρυση Νηπιαγωγείου ή παραρτήματος για τη στέγαση τμήματος (π.χ. σε αίθουσα Δημοτικού ή σε κάποιο γειτονικό κτίριο ) ως προσωρινή λύση, έτσι ώστε όλα τα παιδιά να έχουν μια θέση στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο . Εξάλλου , τώρα οι τιμές ενοικίασης είναι χαμηλές και υπάρχει μεγάλη προσφορά.

Απαίτησέ το, για να έχει μέλλον ο τόπος

και ποιοτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση το παιδί σου.

Όλα όσα αναφέρονται παραπάνω είναι νόμοι του κράτους αλλά δεν εφαρμόζονται. Είναι δικαιώματά σου που δεν στα παρέχει ενώ εσύ πληρώνεις φόρους.

Μπορείς να απευθυνθείς στις Δ/νσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της περιοχής σου, στο Συνήγορο του παιδιού, στο Υπουργείο. Να ενώσεις τη φωνή σου με άλλους γονείς, μέσα απο Συλλόγους και Ενώσεις γονέων, να μιλήσεις με τις/τους Νηπιαγωγούς και τους Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε της περιοχής σου και τη ΔΟΕ.

Αρκετά χρόνια τώρα αγωνιζόμαστε για ένα δημόσιο και Δωρεάν Δημόσιο Δίχρονο Υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο όπου θα υπάρχει δωρεάν σίτιση και περίθαλψη για όλα τα παιδιά, όπου θα υπάρχει στήριξη των παιδιών από τις υποστηρικτικές δομές που πιθανόν είναι αναγκαίες (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη, , μαθήματα μητρικής γλώσσας λογοθεραπεία, εργοθεραπεία κ.ά.) εντός του χώρου του Νηπιαγωγείου, δωρεάν.

Ένα δημόσιο, δωρεάν και υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο το οποίο μπορεί να αντισταθμίσει τις δυνατότητες των μη προνομιούχων παιδιών, ώστε να μπορέσουν να ξεκινήσουν από ίσες εκπαιδευτικές αφετηρίες.

Αυτόν τον αγώνα σε καλούμε σήμερα να δώσεις μαζί μας

Και το χρωστάμε στα ίδια μας τα παιδιά

να δώσουμε αυτούς τους αγώνες, γονείς και εκπαιδευτικοί ενωμένοι, ώστε να είναι και νικηφόροι.

ΑΔΕΔΥ:

για την καθιέρωση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής

Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., με αφορμή τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας, σχετικά με την προσχολική αγωγή,επισημαίνει τα εξής:

•   Η δίχρονη προσχολική αγωγή, υποχρεωτική για ορισμένες περιοχές της χώρας, προβλέπεται σε όλους τους νόμους-πλαίσιο για την εκπαίδευση, από τον Ν. 309/76, άρθρο 4 παρ. 2 και 3, ως τον Ν. 1566/85, άρθρο 3 παρ. 3 και 4, που ισχύει μέχρι σήμερα.

•   Με τον Νόμο 3815/06 η διετής προσχολική αγωγή, ύστερα από την απεργία 42 ημερών των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, έγινε υποχρεωτική για ένα έτος, για τα παιδιά ηλικίας 5-6 χρονών, με προοπτική να επεκταθεί και στα παιδιά ηλικίας 4-5 ετών.

Η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή αποτελεί μέρος της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και για αυτό πρέπει να παρέχεται αποκλειστικά από το δημόσιο Νηπιαγωγείο και το Υπουργείο Παιδείας.

Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείαςοφείλουν να αποκλείσουν κάθε συζήτηση για τη θεσμοθέτηση της με παράλληλη λειτουργία τμημάτων νηπιαγωγείου για τα προνήπια (4-5 ετών) από τους δημοτικούς και ιδιωτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς, συζήτηση που άνοιξε με τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού και του Υπουργείου Παιδείας για «δυνατότητα επιλογής από το γονέα» της δομής φοίτησης του παιδιού του.

Κάθε τέτοια προοπτική προωθεί τις απαιτήσεις της ΚΕΔΕ για τη μεταφορά της λειτουργίας της εκπαίδευσης στην περιφέρεια και τους δήμους και την παραπέρα ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Ανοίγει το δρόμο για να εισάγει τα vouchers – κουπόνια και τα δίδακτρα-τροφεία και σε τμήμα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

Δεν μπορεί το Υπουργείο Παιδείας να παραπέμπει το αίτημα για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή «να εξεταστεί» μετά από 3 χρόνια, χωρίς καμία δέσμευση για τη θεσμοθέτηση της.

Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. από θέση αρχής δεν συμφωνεί με αντιλήψεις που στρέφουν τη μια ομάδα εργαζόμενων απέναντι στην άλλη.

Δεν αποτελεί απειλή για την εργασία κανενός η ικανοποίηση του διαχρονικού αιτήματος για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.Αυτό που απειλεί την εργασία όλων των εργαζόμενων είναι τα μνημόνια και οι ιδιωτικοποιήσεις, η συρρίκνωση των δημόσιων δομών και η επέκταση της λειτουργίας τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, ο αποκλεισμός χιλιάδων παιδιών από τις δημόσιες δομές, η απαγόρευση των μόνιμων διορισμών στο πλαίσιο της συρρίκνωσης του κράτους, η ραγδαία χειροτέρευση των εργασιακών σχέσεων μέσα από τα κάθε είδους προγράμματα ΕΣΠΑ που προωθούν τον περιορισμό της μόνιμης και σταθερής εργασίας στο Δημόσιο.

Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. απαιτεί να προχωρήσει ΤΩΡΑ το Υπουργείο Παιδείας στη θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για κρατική χρηματοδότηση, δημιουργία υποδομών – νέων νηπιαγωγείων, μόνιμους διορισμούς για να μπορέσουν άμεσα τα δημόσια νηπιαγωγεία να υποδεχτούν όλα τα παιδιά 4-6 ετών.

Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. απαιτεί από την Κυβέρνηση, με γενναία κρατική χρηματοδότηση (όχιvoucher και χρηματοδότηση ιδιωτών) και με ευθύνη του κράτους, να δημιουργήσει τους όρους για την υποδοχή όλων των παιδιών ηλικίας 0-4 που επιθυμούν να πάνε στους δημοτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς, με κατάργηση των τροφείων και όλων των προϋποθέσεων που αποκλείουν παιδιά, με νέα κτίρια και υποδομές και με απόλυτη διασφάλιση των θέσεων εργασίας όλων των εργαζόμενων στους Δημοτικούς Βρεφονηπιακούς σταθμούς και μαζικούς μόνιμους διορισμούς για κάλυψη όλων των αναγκών και κατάργηση της ελαστικής εργασίας.

Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 15 Ιούνιος 2017 00:13
Το e la libertà.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια με υβριστικό, ρατσιστικό, σεξιστικό φασιστικό περιεχόμενο ή σχόλια μη σχετικά με το κείμενο

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.