Κυριακή, 05 Ιούνιος 2016 12:50

Οι «εθνικοί» εργολάβοι έστησαν τους διαγωνισμούς στα μεγάλα έργα

Κατηγορία Πολιτική

Θόδωρος Μαράκης

Στη θεωρία ο νεοφιλελευθερισμός ευαγγελίζεται τον ελεύθερο υγιή ανταγωνισμό ανάμεσα στις επιχειρήσεις με βασικό σκοπό την μείωση των τιμών. Στη πράξη μας δουλεύουνε και μάλιστα χοντρά. Αυτό το συμπέρασμα βγαίνει από τα αποκαλυπτικά άρθρα που δημοσιεύει η Εφημερίδα των Συντακτών στις 18/5/2016 και στις 20/5/2016 με τους αντίστοιχους τίτλους, «“Φιλαράκια” οι εργολάβοι» και «Ποινική ασυλία για το καρτέλ των εργολάβων» από την κυβέρνηση τη (σ) καταπολέμησης της διαφθοράς και των σκανδάλων. Είναι να μην ξεκινήσεις τις κολωτούμπες μετά δεν υπάρχει τρόπος να τις σταματήσεις !!

Τα εν λόγω άρθρα κατ' αρχή μας πληροφορούν ότι: «Οι μεγαλύτεροι ελληνικοί όμιλοι του κατασκευαστικού κλάδου και ξένοι κολοσσοί όπως οι γερμανικές Hochtief και Siemens (οι γερμανικές δεν μπορούν να απουσιάζουν από τα σκάνδαλα μικρά ή μεγάλα με πρώτη και καλύτερη τη Siemens) αλλά και τη γαλλική Vinci-η μεγαλύτερη του κόσμου- καθώς και οι δύο σύνδεσμοι εκπροσώπησης των τεχνικών εταιρειών και μια τράπεζα εμπλέκονται στο καρτέλ των κατασκευαστικών έργων που επί τρεις δεκαετίες μοίραζε την “πίτα” των δημόσιων έργων.»

«Αυτό προκύπτει από την εισήγηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού (Ε.Α)» (υπογρ. δική μας)

Μερικά από τα ονόματα από των 63 εγχώριων και διεθνών κατασκευαστικών ομίλων που εμπλέκονται είναι: «οι εταιρείες των ομίλων Ελλάκτωρ, j&P Αβαξ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Τεχνική Ολυμπιακή και Intracom (μέσω της Intrakat) συμμετείχαν με διαφορετικό χρόνο έναρξης η κάθε μια σε σύμπραξη -καρτέλ- για την χειραγώγηση διαγωνισμών δημοσίων έργων για το διάστημα από το 1989 έως το 2016.»

«Σε αυτούς τους διαγωνισμούς συγκαταλέγονται μεγάλοι οδικοί άξονες, έργα Μετρό, Προαστιακού,σιδηροδρομικών γραμμών, έργα που δημοπρατήθηκαν με το σύστημα της παραχώρησης και έργα μέσω συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.»

«Με άλλα λόγια, σχεδόν όλα τα έργα της περιόδου της ευμάρειας και της κρίσης “μοιράστηκαν με αδιαφανείς μεθόδους σε βάρος των Ελλήνων φορολογουμένων.» ΜΑΖΙ ΤΑ ΦΑΓΑΝΕ!!! (υπογρ. δική μας)

Πως γινόταν το στήσιμο των διαγωνισμών εύκολα και απλά. Η εφευρετικότητα του κεφαλαίου η αλλιώς πως της ιδιωτικής πρωτοβουλίας όταν είναι να τα οικονομήσει είναι «απίστευτη». Σκεφτείτε ότι 27 χρόνια έκαναν την πατέντα και οι πανέξυπνοι πολιτικοί μας που μπορούν και μελετούν 7500 σελίδες του πολυνομοσχεδίου σ' ένα 24ωρο(!!) δεν τους πήραν χαμπάρι γι αυτό και η «η εισήγηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού δεν εντοπίζει ευθύνες πολιτικών προσώπων.» Με αποτέλεσμα να μείνουν έξω από την μάσα!! ΑΣ ΤΟ ΠΙΣΤΕΨΟΜΕΝ!!!

Λοιπόν η δουλειά γινόταν όπως προαναφέραμε πολύ απλά: «οι εμπλεκόμενες επιχειρήσεις συνεννοούνταν (ελεύθερος ανταγωνισμός!!) για:

α) τον προσδιορισμό, εκ των προτέρων, του αναδόχου ανά διαγωνισμό,

β)τον καθορισμό του ύψους των προσφερόμενων εκπτώσεων

γ)τη μη υποβολή οικονομικών προσφορών σε διαγωνισμούς, έναντι οικονομικών ανταλλαγμάτων,

δ) την από κοινού εκτέλεση των έργων, παρά τη συμμετοχή τους σε φαινομενικά ανταγωνιστικά σχήματα, μέσω επαφών σε χρόνο πριν από την υποβολή οικονομικών προσφορών, η και

ε) την παραίτηση από τη διεκδίκηση διαγωνισμών με αντάλλαγμα την από κοινού εκτέλεση των έργων.»

Το πιάσατε το κόλπο, αντί να σφάζονται για το ποιος θα δώσει την πιο χαμηλή προσφοράκαι να ζημιώνονται: «Η καρτελική σύμπραξη υλοποιήθηκε κυρίως μέσω τακτικών συναντήσεων εκπροσώπων των εμπλεκομένων ανταγωνιστών ή και με τη σύναψη διασφαληστικών/αποζημιωτικών συμφωνητικών τα οποία βρίσκονται στα χέρια της Επιτροπής.» Μάλιστα για 27 χρόνια «μοίραζαν» μεταξύ τους τους διαγωνισμούς ή συνεννοούνταν για τις εκπτώσεις που θα προσέφεραν στα μεγάλα έργα όπως οι αυτοκινητόδρομοι, το Μετρό, ο Προαστιακός κλπ. Και πόσα φάγανε από το δημόσιο; Δεν υπάρχει στην εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης της Επιτροπής Ανταγωνισμού εκτίμηση! Αλλά το πιο σημαντικό που βγάζει μάτι είναι ότι δεν καταλογίζονται πολιτικές ευθύνες!! Και μόνο το γεγονός ότι διαγωνισμοί δισεκατομμυρίων για 27 χρόνια ήταν μαϊμού συνιστά πολιτική ευθύνη για όλες τθις κυβερνήσεις που εθήτευσαν στο εν λόγω διάστημα.

Και ενώ η κυβέρνηση καταργεί το ΕΚΑΣ και ζητάει μάλιστα την επιστροφή του από τους χαμηλοσυνταξιούχους την ίδια στιγμή «με δύο “φωτογραφικές ρυθμίσεις που προβλέπουν μείωση κατά 15% στα πρόστιμα σε περίπτωση ομολογίας και-το πιο εκκωφαντικό-πλήρη απαλλαγή από κάθε ποινική ευθύνη εφόσον πληρώσουν τα πρόστιμα.

»Οι ρυθμίσεις αυτές που σε άλλες εποχές θα ταρακουνούσαν κυβερνήσεις περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη βουλή και επιχειρείται να θεσπιστούν μέσα στο Σαββατοκύριακο...

»Ειδικά η διάταξη που προβλέπει γενική αποποινικοποίηση για οποιαδήποτε οικονομικό αδίκημα (π.χ. δωροδοκία, διασπάθιση δημόσιου χρήματος, απάτη, ξέπλυμα χρήματος απιστία κλπ)...τινάζει στον αέρα κάθε προσπάθεια των οικονομικών εισαγγελέων να εξετάσουν το ποινικό σκέλος όχι μόνο της συγκεκριμένης υπόθεσης αλλά όλων των φακέλλων που έχουν ανοίξει μετά από παραβάσεις των κανόνων του ανταγωνισμού.» Δεν τους καλεί να φέρουν πίσω τα κλεμμένα. Αντίθετα τους δίνει συγχωροχάρτι!!

Κατά τα άλλα η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ θα χτυπήσει τη διαφθορά!! Κατά τα άλλα φταίει ο υπερτροφικός δημόσιος τομέας, όλα δείχνουν ότι υπερτροφικός είναι ο ιδιωτικός τομέας που απομυζά τον δημόσιο (τον μικροσυνταξιούχο φορολογούμενο του ΕΚΑΣ), όλα δείχνουν και οι στημένοι διαγωνισμοί το επιβεβαιώνουν ότι για τα ελλείμματα και το δημόσιο χρέος βασικός υπεύθυνος είναι το υπερτροφικό κεφάλαιο και χρειάζεται να απαλλαγούμε όσο πιο σύντομα γίνεται από αυτό, την κυβέρνηση και τα κόμματα που το υπηρετούν.

Η απάντηση στο σκάνδαλο των στημένων διαγωνισμών είναι:

- Φέρτε πίσω τα κλεμμένα-βαριά πρόστιμα

- Διαχειριστικός έλεγχος

- Εθνικοποίηση των κατασκευαστικών ομίλων

- Εθνικός κατασκευαστικός φορέας κάτω από εργατικό έλεγχο και διαχείριση

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 05 Ιούνιος 2016 12:55
Το e la libertà.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια με υβριστικό, ρατσιστικό, σεξιστικό φασιστικό περιεχόμενο ή σχόλια μη σχετικά με το κείμενο

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.