Παρασκευή, 10 Μαϊος 2019 10:31

Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αττική: ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Με 113.900.000 ευρώ από το ΠΕΠ Αττικής θα πληρωθεί η «ιδιωτική» επένδυση της COSCO

Κατηγορία Ειδήσεις

Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αττική

Γραφείο Τύπου, τηλ. 6948369941, 6977002645

7/5/2019

 

Να απαντήσουν η Δούρου, ο Γαβρίλης και ο Δρόσης στα σοβαρά ερωτηματικά που προκύπτουν

από την απόφαση της Περιφέρειας να προικοδοτήσει την COSCO με 113.900.000 ευρώ από το ΠΕΠ Αττικής

 

Από την αποκάλυψη του Κώστα Τουλγαρίδη, υποψήφιου περιφερειάρχη της Αντικαπιταλιστικής Ανατροπής στην Αττική, ότι με απόφαση της Ρένας Δούρου που εκδόθηκε στις 31/12/2018, θα δοθούν 113.900.000 ευρώ από το ΠΕΠ Αττικής θα χρηματοδοτηθεί η δήθεν ιδιωτική επένδυση της COSCO στον Πειραιά, προκύπτουν σοβαρότατα ερωτηματικά, τα οποία απαιτούν και αντίστοιχες απαντήσεις.

Να μας απαντήσουν η περιφερειάρχης κ. Δούρου που υπογράφει την απόφαση, ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά κ. Γαβρίλης, που δήθεν αντιδρά στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, και ο Προϊστάμενος της ΕΥΔΕΠ Αττικής Δ. Δρόσης, που έχει την υπηρεσιακή ευθύνη για την ένταξη:

 

 

Ερώτημα 1ο: Με ποιες διαδικασίες εντάχθηκε στο ΠΕΠ Αττικής για χρηματοδότηση ένα έργο χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η περιβαλλοντική του αδειοδότηση;

Όπως όλοι και όλες γνωρίζουμε, η έγκριση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του Master Plan της COSCO (που περιλαμβάνει τις φαραωνικές προβλήτες για τα κρουαζιερόπλοια) εκκρεμεί ακόμη. Μόλις λίγες βδομάδες πριν από το Πάσχα το Master Plan συζητήθηκε στην ΕΣΑΛ και στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο –όμως η Ρ. Δούρου είχε αποφασίσει την χρηματοδότησή του στις 31/12/2018! Θεωρείται «έγκυρη» αυτή η απόφαση ένταξης;

Πώς γίνεται για το παραμικρό έργο σχολείου, αποχέτευσης, αντιπλημμυρικό, κοινωνικής φροντίδας, που καταθέτουν οι Δήμοι, να ζητούνται από την ΕΥΔΕΠ με επιμέλεια όλες οι εγκρίσεις πριν χρηματοδοτηθεί, αλλά για την COSCO να σπεύδει η Περιφέρεια να χρηματοδοτήσει ένα έργο που ακόμη… αδειοδοτείται; Γιατί τέτοια «σπουδή» η Ρένα Δούρου να δείξει τόσο «εξυπηρετική» προς την COSCO;

 

Ερώτημα 2ο: Πόσα χρήματα θα πάνε τελικά από τον δημόσιο κορβανά στο έργο αυτό;

Ο πίνακας της χρηματοδότησης της απόφασης ένταξης μιλάει για έργο 148.800.000 ευρώ, με ιδιωτική συμμετοχή 0%! Τα 113.900.000 ευρώ είναι χρήματα που τα βάζει το ΕΣΠΑ (χρήματα των φορολογούμενων πολιτών!). Να υποθέσουμε ότι και τα υπόλοιπα 34.900.000 ευρώ (μεταξύ αυτών 28.800.000 ευρώ για ΦΠΑ, που δεν είναι επιλέξιμη δαπάνη σύμφωνα με τον ίδιο πίνακα) θα τα βάλει και αυτά το δημόσιο, και μάλιστα από αμιγώς κρατική χρηματοδότηση; Κι αν ναι, ποια είναι τελικά η «ιδιωτική» επένδυση της COSCO; Ποιος δουλεύει ποιον;

 

Ερώτημα 3ο: Πώς γίνεται μια χρηματοδότηση που είχε εγκριθεί όταν ο ΟΛΠ ήταν δημόσιος οργανισμός (το 2013) να εξακολουθεί να δίνεται σήμερα στον ΟΛΠ που πλέον είναι ιδιωτικός;

Το ποσό αυτό της χρηματοδότησης έχει εγκριθεί ως «κρατική ενίσχυση» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 2013, με την απόφαση C(2013)3997 final/2.7.2013, με αιτιολογία ότι «ο ΟΛΠ δεν δύναται να υλοποιήσει το συγκεκριμένο επενδυτικό σχέδιο χωρίς δημόσια χρηματοδότηση». Από τότε ως τώρα, όμως, μεσολάβησε η εκποίηση του 51% του ΟΛΠ στην COSCO (το 2016) και μάλιστα με προϋπόθεση τις «υποχρεωτικές επενδύσεις» που αναφέρονται στη σύμβαση παραχώρησης ότι είναι υποχρεωμένη να αναλάβει η COSCO! Άλλωστε οι τυμπανοκρουσίες για την «μεγάλη επένδυση» έλεγαν ότι η COSCO θα επενδύσει –τάχα- 300 εκ. ευρώ. Δεν μας είπαν τότε ότι τα 150 από τα 300 θα είναι τα… δικά μας λεφτά! Πώς δίνουν «κρατική ενίσχυση» στην ιδιωτική COSCO;

Πόσο έγκυρη είναι η απόφαση ένταξης, ενώ βασίζεται σε μια απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία αναφέρεται ξεκάθαρα στον δημόσιο ΟΛΠ (σημείο 7 στο 2.1 κεφάλαιο της απόφασης C(2013) 3997 final/2.7.2013), ενώ σήμερα ο ΟΛΠ έχει ιδιωτικοποιηθεί;

Προκειμένου να δικαιολογήσουν την «κρατική ενίσχυση», μάλιστα, στην πρόσκληση του ΠΕΠ γράφουν: «Τονίζεται ότι οι τελικοί χρήστες της νέας υποδομής, θα απολαμβάνουν ισότιμης και αμερόληπτης πρόσβασης σε αυτή». Μα τελικός χρήστης θα είναι μόνο η COSCO! Ποιος κοροϊδεύει ποιον, και πάλι;

 

Ερώτημα 4ο: Πώς γίνεται τα ενταγμένα έργα στο ΠΕΠ Αττικής για το 2014-2020 (σχολεία, αντιπλημμυρικά, αποχέτευση, οδικά, έργα κοινωνικής ένταξης κ.ά.), σύμφωνα με τον πίνακα ενταγμένων έργων που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του ΠΕΠ Αττικής, να είναι της τάξεως των 720 εκ. ευρώ για όλη την Αττική, αλλά να δίνονται 113.900.000 ευρώ για ένα έργο της COSCO; Με ποια λογική μοιράζονται τα χρήματα στην Περιφέρεια Αττικής;

 

Ρητορικό το τελευταίο ερώτημα! Η μεγαλύτερη Περιφέρεια της χώρας, είτε με Σγουρό-Πατούλη είτε με Δούρου, δηλώνει «ανεύθυνη» για οποιοδήποτε δράση αφορά την ζωή των πολιτών, την υγεία, το περιβάλλον, την δασοπροστασία, την αντιπλημμυρική θωράκιση, δηλώνει όμως «παρούσα» στην εξυπηρέτηση έργων που απαιτούν οι μεγαλοεπιχειρηματίες. Δεν χρειάζεται βέβαια να επισημάνουμε ότι και ο Πατούλης και ο Σγουρός, από την ίδια θέση, θα έδιναν με την ίδια ευκολία τα χρήματα των πολιτών της Αττικής στην COSCO και στα καταστροφικά της σχέδια για τον Πειραιά!

 

Ερώτημα 5ο: Ντρέπεται κανείς για όλα αυτά; Η Ρ. Δούρου που στήριζε ψηφίσματα κατά της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού και τώρα κάνει υπερωρίες παραμονή πρωτοχρονιάς για να εξυπηρετήσει την COSCO; Ο Γ. Γαβρίλης που μέχρι και σήμερα έχει το θράσος να δηλώνει αντίθετος στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, αλλά σφυράει κλεφτικα για τα εκατομμύρια του ΠΕΠ Αττικής που η δική του παράταξη αποφάσισε να πετάξει στην COSCO; Οι φορείς και οι υποψήφιοι δήμαρχοι του Δήμου Πειραιά που ήταν δήθεν αντίθετοι στην ιδιωτικοποίηση, πώς και τους «ξέφυγε» αυτή η χρηματοδότηση;

 

Εν αναμονή απαντήσεων λοιπόν…

 

ΜΟΝΟ ΤΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΤΑΜΑΤΗΜΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ COSCO ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ

 

Για το ιστορικό και τις επιπτώσεις του φαραωνικού έργου της COSCO βλ. το άρθρο της Τίνας Μαύρου http://anticapitalist-attiki.blogspot.com/2019/05/cosco_6.html

 

Για λόγους ιστορίας και μόνο, παραθέτουμε το δελτίο Τύπου της 30/6/2016, που συμπυκνώνει την δήθεν «αντίσταση» όλων των παραπάνω –που τόσο βολικά είναι αντίθετοι στα λόγια, αλλά όχι στις πράξεις:

 

«Ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γ. Γαβρίλης παρέστη χτες (29/6) στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής των Ελλήνων στο πλαίσιο της ακρόασης των φορέων σχετικά με το νομοσχέδιο για τη κύρωση της σύμβασης παραχώρησης Δημοσίου- ΟΛΠ, που ουσιαστικά ρυθμίζει τις «σχέσεις» των δύο πλευρών μετά την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του Οργανισμού στη Cosco.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά αναφέρθηκε στις δύο αποφάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του λιμένα Πειραιά, οι οποίες ήταν σύμφωνες με τις εκφρασμένες θέσεις όλων των Φορέων της ευρύτερης περιοχής και ανέπτυξε τους λόγους, που οδήγησαν σε αυτές τις αποφάσεις:

(α) Η αποτίμηση της παρουσίας της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά τα τελευταία χρόνια είναι αρνητική.

Πέρα από τις προκλητικές φοροαπαλλαγές που απολαμβάνει η εταιρεία, δεν συνέβαλλε στο ελάχιστο στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας στην Οικονομία. Επίσης, παρά τις «πολυδιαφημισμένες» θέσεις εργασίας όχι μόνο δεν δημιούργησε νέες σταθερές θέσεις, αντίθετα υποβάθμισε ποιοτικά και ποσοτικά τις υφιστάμενες, εγκαθιστώντας ένα μοντέλο «εργολάβων».

(β) Η κυρίαρχη θέση, που έχει, από το 2008, η κινέζικη εταιρεία στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων της επέτρεψε να αυξήσει κατά 30% τα κόστη στο εισαγωγικό- εξαγωγικό φορτίο της χώρας.

Αυτή η κυριαρχία θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο μετά την απόκτηση του ελέγχου του ΟΛΠ αφού διαγωνισμός, που διεξήχθη με μια μόνο προσφορά, οδηγεί- σε αντίθεση με τις αρχές ακόμα και της ελεύθερης αγοράς- στη δημιουργία ενός πανίσχυρου ιδιωτικού μονοπωλίου, στη θέση μιας δημόσιας, κερδοφόρας επιχείρησης όπως είναι ο ΟΛΠ.

Ένα τέτοιο μοντέλο, που είναι το μοναδικό στην Ευρώπη, δεν συνιστά παράδειγμα υπεράσπισης του δημοσίου συμφέροντος.

(γ) Η ισχύουσα νομοθεσία για το Αττικό Λιμενικό Σύστημα δίνει τη δυνατότητα στη Cosco να ελέγξει με διαδικασίες fast track, σε συμφωνία με το ΤΑΙΠΕΔ, ΟΛΑ τα λιμάνια της Αττικής (Ραφήνα, Λαύριο, Ελευσίνα)

(δ) Οι εργαζόμενοι στο λιμάνι αντιμετωπίζονται σα μια... λεπτομέρεια και αφήνονται απροστάτευτοι στη κινεζοποίηση των εργασιακών σχέσεων και στο κίνδυνο απολύσεων. Η κατοχύρωση των θέσεων εργασίας, με συγκροτημένα δικαιώματα, μας αφορά όλους. Γι' αυτό η κοινή προσπάθεια θα συνεχιστεί μέχρι τη τελική δικαίωση.»

 

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Με 113.900.000 ευρώ από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής θα πληρωθεί η «ιδιωτική» επένδυση της COSCO

Με άρθρο του σήμερα (6/5) στην Εφημερίδα των Συντακτών, ο υποψήφιος περιφερειάρχης Κώστας Τουλγαρίδης αποκαλύπτει ότι με απόφαση της Ρένας Δούρου που εκδόθηκε στις 31/12/2018 (!), θα δοθούν 113.900.000 ευρώ από το ΠΕΠ Αττικής για να χρηματοδοτηθεί η δήθεν ιδιωτική επένδυση της COSCO στον Πειραιά! Η καταστροφική για την Πειραϊκή φαραωνική «επένδυση» των προβλητών για τα κρουαζιερόπλοια χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια Αττικής, από χρήματα που θα μπορούσαν να κατευθυνθούν σε πραγματικές ανάγκες του λαού της Αττικής και όχι στην κερδοφορία της COSCO.

 

Όλο το άρθρο που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα των Συντακτών την Δευτέρα 6/5:

 

Tο ΠΕΠ Αττικής πληρώνει την «επένδυση» της COSCO στον Πειραιά!

Ήταν τον μακρινό Νοέμβριο του 2014, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν ακόμη στην αντιπολίτευση: το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, με πρόταση της κ. Δούρου και του κ. Γαβρίλη, είχε βγάλει ψήφισμα κατά της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ. Από τότε, βέβαια, συνέβησαν πολλά που έδειξαν ότι όποιος παρουσιάζει ως «σύγκρουση» τις αοριστολογίες και τα ανώδυνα ψηφίσματα, έχει τους λόγους του: το ξεπούλημα του ΟΛΠ στην κινεζική COSCO, που είχε ξεκινήσει από τη συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, ολοκληρώθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ το 2016.

Το ξεπούλημα συνοδεύτηκε από τυμπανοκρουσίες για επενδύσεις 300 εκ. ευρώ, με τις οποίες η COSCO θα «αναβαθμίσει» το λιμάνι του Πειραιά και θα δώσει νέες θέσεις εργασίας. Να τα πάρουμε από το τέλος; Οι θέσεις εργασίας που υπόσχονταν είναι η «κινεζοποίηση» των μισθών και των εργασιακών σχέσεων, με την ζώνη της COSCO να έχει καταλήξει μια ειδική οικονομική ζώνη όπου τα δικαιώματα των εργαζόμενων έχουν φτάσει πίσω στο 1886. Η «αναβάθμιση» του λιμανιού είναι οι νέες θέσεις ελλιμενισμού τεράστιων κρουαζιερόπλοιων, που θα έχουν περιβαλλοντικές επιπτώσεις σε όλη την Πειραϊκή –ενώ όσοι νόμιζαν ότι θα συρρεύσει τουρισμός που θα αφήσει χρήμα στην οικονομία του Πειραιά, θα πρέπει να χουν ήδη καταλάβει ότι οι τουρίστες θα αφήνουν τα χρήματά τους στα ξενοδοχεία, τα καφέ και τα εμπορικά κέντρα της COSCO που σύμφωνα με το Master Plan θα χτιστούν στο λιμάνι του Πειραιά.

Όσο για τα 300 εκ. της «επένδυσης», που είναι υποχρεωτική με βάση τη σύμβαση παραχώρησης, ούτε κι αυτά δεν ισχύουν! Με απόφαση της Ρ. Δούρου στις 31/12/2018 (ΑΔΑ 6Ε637Λ7-ΩΧΔ), το ΠΕΠ Αττικής θα δώσει 113.900.000 ευρώ για να χτίσει η COSCO τις δύο φαραωνικές προβλήτες για τα κρουαζιερόπλοια. Η δήθεν «επένδυση» της COSCO, η καταστροφή της Πειραϊκής, πληρώνεται, δηλαδή, κατά το ήμισυ, από τα χρήματα των φορολογούμενων πολιτών! Η COSCO τελικά «υποχρεούται» να δώσει μόλις 5.451.352 ευρώ, και να εισπράξει εκατομμύρια στο μέλλον. Αυτό, όπως όλοι καταλαβαίνουμε, είναι μια επιτυχημένη «ιδιωτικοποίηση», με τα χρήματα όλων μας…

Οι ευθύνες της Περιφέρειας Αττικής είναι πολύ μεγάλες –όπως και τα ερωτήματα που ανακύπτουν. Με ποιες διαδικασίες εντάχθηκε στο ΠΕΠ Αττικής για χρηματοδότηση ένα έργο του οποίου η περιβαλλοντική έγκριση δεν έχει καν ολοκληρωθεί; Πως γίνεται μια χρηματοδότηση που είχε εγκριθεί όταν ο ΟΛΠ ήταν δημόσιος οργανισμός (το 2013) να εξακολουθεί να δίνεται σήμερα σε μια ιδιωτική εταιρεία; Πώς γίνεται τα ενταγμένα έργα στο ΠΕΠ Αττικής για το 2014-2020 (σχολεία, αντιπλημμυρικά, αποχέτευση, οδικά κ.ά.) να είναι της τάξεως των 720 εκ. ευρώ για όλη την Αττική, αλλά να δίνονται 113.900.000 ευρώ για ένα έργο της COSCO; Με ποια λογική μοιράζονται τα χρήματα στην Περιφέρεια Αττικής;

Τα ερωτήματα είναι μάλλον ρητορικά: η μεγαλύτερη Περιφέρεια της χώρας, είτε με Σγουρό-Πατούλη είτε με Δούρου, δηλώνει «ανεύθυνη» για οποιοδήποτε δράση αφορά την ζωή των πολιτών, την υγεία, το περιβάλλον, την δασοπροστασία, την αντιπλημμυρική θωράκιση, δηλώνει όμως «παρούσα» στην εξυπηρέτηση έργων που απαιτούν οι μεγαλοεπιχειρηματίες: ο Μαρινάκης, ο Λάτσης, ο Μελισσανίδης, η COSCO και λοιποί… αναξιοπαθούντες. Το παράδειγμα του Πειραιά είναι ένα από τα πολλά παραδείγματα στην κατεύθυνση αυτή.

Όπως και στον Πειραιά, έτσι και σε όλη την Αττική, η κινητοποίηση των ίδιων των κατοίκων και η ενίσχυση της αντικαπιταλιστικής αριστεράς μέσα κι έξω από το Περιφερειακό Συμβούλιο είναι η μόνη δύναμη που μπορεί να ανατρέψει τα σχέδιά τους.

Κώστας Τουλγαρίδης

Υποψήφιος περιφερειάρχης Αττικής με την Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αττική

 

 

Η απόφαση ένταξης: https://yperdiavgeia.gr/pdfjs/web/viewer.html?file=/decisions/downloadPdf/31305971

 

 

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 10 Μαϊος 2019 11:53
Το e la libertà.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια με υβριστικό, ρατσιστικό, σεξιστικό φασιστικό περιεχόμενο ή σχόλια μη σχετικά με το κείμενο

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.