της Αιμιλίας Τσαγκαράτου. Η δημοσίευση του ΦΕΚ με τίτλο «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο» στις 20 Ιανουαρίου αποτελεί το ξεκίνημα της διαδικασίας της αξιολόγησης στην εκπαίδευση. Είναι η εξειδίκευση των άρθρων του νόμου 4692/2020 για την «Αναβάθμιση του σχολείου», ο οποίος αποτελεί συνέχεια του νόμου Γαβρόγλου 4547/2018 «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις». Αποτελεί νομοθέτημα – ομπρέλα που κουμπώνει με όλες τις μέχρι τώρα νομοθετικές παρεμβάσεις και αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση και στρατηγική επιδίωξη της νεοφιλελεύθερης εκπαιδευτικής ατζέντας.
Το θέμα της λειτουργίας των σχολείων στο έδαφος της πανδημίας απασχολεί παγκόσμια και είναι ένα από τα πιο «καυτά» θέματα συζήτησης και διαχείρισης. Σε συνδυασμό με τη βιβλιογραφία που υπάρχει για το κατά πόσο οι διάφορες ηλικιακές ομάδες των παιδιών και των εφήβων νοσούν και μεταδίδουν τον ιό, η συζήτηση γίνεται ακόμα πιο έντονη. Στις 11 Μάρτη 2020, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας κηρύσσει την πανδημία της Covid–19. Μέχρι τις 31 Μάρτη το 84% των χωρών παγκόσμια είχαν κλείσει τα σχολεία (είτε ολικά είτε μερικά), με το 94% των μαθητών (δηλαδή πάνω από ένα δις παιδιά) να βρίσκονται εκτός σχολείου…
«Πρόκειται για ένα μέλλον στο οποίο τα σπίτια μας δεν θα είναι ποτέ ξανά αποκλειστικά προσωπικοί χώροι, αλλά θα λειτουργούν παράλληλα, μέσω της ψηφιακής διασύνδεσης υψηλής ταχύτητας, ως χώροι εργασίας, σχολεία, ιατρεία, γυμναστήρια, ενδεχομένως και φυλακές… Ένα μέλλον όπου κάθε μας κίνηση, κάθε μας λέξη και κάθε μας σχέση θα είναι ανιχνεύσιμη και εκμεταλλεύσιμη ως πληροφορία από ένα σύστημα που θα έχει προκύψει από μια άνευ προηγουμένου διαπλοκή ανάμεσα στο κράτος και στους γίγαντες της ψηφιακής τεχνολογίας» (Ναόμι Κλάιν)
του Χρήστου Ρέππα. Η έκθεση Πισσαρίδη για την ελληνική οικονομία έγινε δεκτή από τον συντηρητικό αστικό τύπο με διθυραμβικούς τόνους, όπως και από την κυβέρνηση και τον ίδιο τον πρωθυπουργό που αφιέρωσε ειδική τηλεδιάσκεψη με τα μέλη της για να παρουσιαστεί το περιεχόμενό της. Ουσιαστικά η υποδοχή αυτή αποτελεί αφορμή για μια επικοινωνιακή προπαγανδιστική εκστρατεία προβολής και διαφήμισης των νεοφιλελεύθερων και βαθιά αντικοινωνικών ιδεών και προτάσεών της. Μια νεοσυντηρητική και νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση επιστρατεύει ένα επιτελείο βαθύτατα συντηρητικών οικονομολόγων με στόχο την εκπόνηση ενός στρατηγικού σχεδίου για την ελληνική οικονομία...
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ: Το Υπουργείο Παιδείας εν μέσω πανδημίας ανακοίνωσε πρόσφατα, θέτοντάς το σε ολιγοήμερη διαβούλευση, το νέο σχέδιο νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση Κατάρτιση και Δια Βίου Μάθηση, προκειμένου να γίνει νόμος του κράτους πριν τα Χριστούγεννα. Όλη η φιλοσοφία του νέου σχεδίου νόμου - που αποτελεί το βασικό εργαλείο για την πιο ακραία συντηρητική και νεοφιλελεύθερη παρέμβαση της κυβέρνησης στο χώρο της εκπαίδευσης, στο επίπεδο της Πρωτοβάθμιας, της Δευτεροβάθμιας και της Μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης - είναι αντιγραφή των εγχειριδίων του ΣΕΒ, των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ και της ΕΕ. Δεν είναι τυχαίο ότι οι ίδιες συνταγές αναφέρονται και στην…
Εκατοντάδες απεργοί συγκεντρώθηκαν στην πλατεία Κοραή για να διαδηλώσουν ενάντια στις δολοφονικές πολιτικές της κυβέρνησης, αψηφώντας την τρομοκρατία των προηγούμενων ημερών, την πολύ ισχυρή αστυνομική παρουσία στη Σταδίου και τις πιέσεις της αστυνομίας προς τους διαδηλωτές να αποχωρήσουν. Παρ’ όλο που η κυβέρνηση δεν τόλμησε να καταθέσει ακόμα το αντεργατικό νομοσχέδιο του Βρούτση, η απεργία και η συγκέντρωση έγιναν "για τις ζωές τις δουλειές και τις δημοκρατικές ελευθερίες μας", όπως έλεγε και το πανό στην απεργιακή συγκέντρωση.
Σελίδα 1 από 14