Alan Woods Αν και απέχει από τον σύγχρονο κόσμο πάνω από πεντακόσια χρόνια, το έργο του Μπος φαίνεται να μας λέει περισσότερα από ό,τι πολλά από τα πιο πρόσφατα έργα τέχνης. Είναι πιο σχετικό με τον κόσμο στον οποίο ζούμε. Αυτή η τέχνη έχει μια παράξενη και συναρπαστική ομορφιά, αλλά αυτό που δεν φαίνεται να έχει είναι η λογική. Η ανθρώπινη λογική αμφισβητείται σε κάθε βήμα. Η πραγματικότητα τοποθετείται με το κεφάλι ανάποδα. Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με εικόνες τόσο απίστευτες, τόσο αντίθετες με την κανονική μας αντίληψη για τον κόσμο που μας προκαλούν ζάλη. Εδώ η έκφραση του Χέγκελ μας συγκλονίζει…
John Molyneux Οι Δεσποινίδες της Αβινιόν είναι μια ελαιογραφία σε καμβά που ξεκίνησε ο Πικάσο στα τέλη του 1906 και ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι του 1907. Έχει ύψος οκτώ πόδια, πλάτος επτά πόδια και οκτώ ίντσες και εκτίθεται από το 1937 στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης. Ο πίνακας απεικονίζει πέντε γυμνές γυναίκες, σαφώς πόρνες σε οίκο ανοχής. Από τις τρεις γυναίκες στα αριστερά, η πρώτη απεικονίζεται πλάγια, προφανώς τραβώντας πίσω μια κουρτίνα για να αποκαλύψει τις άλλες, ενώ η δεύτερη και η τρίτη απεικονίζονται μετωπικά, κοιτάζοντας ευθεία από τον καμβά.
Ben Windsor Ο Κατσουσίκα Χοκουσάι (1760-1849) είναι ίσως ο καλλιτέχνης με τη μεγαλύτερη επιρροή στην Ιαπωνία και με τη μεγαλύτερη διεθνή αναγνώριση, ο οποίος θεωρείται από ορισμένους ως ο πατέρας του μοντερνισμού. Στις μέρες μας οι περισσότεροι από εμάς τον γνωρίζουμε μέσα από μία μόνο εμβληματική ξυλογραφία – Το μεγάλο κύμα έξω από την Καναγκάβα. Ωστόσο, όταν η Ιαπωνία «άνοιξε» για πρώτη φορά από τα αμερικανικά πολεμικά πλοία τη δεκαετία του 1850, ο Χοκουσάι και ο Άντο Χιροσίγκε ήταν οι πιο προβεβλημένοι εκπρόσωποι του πολιτιστικού «ιαπωνισμού» που σάρωσε τη Δύση. Τα χαρακτικά τους άσκησαν σημαντική επιρροή στους ιμπρεσιονιστές και τους…
Frank García Hernández Πριν από 83 χρόνια, στις 26 Φεβρουαρίου 1938, ο Λετονός εικαστικός καλλιτέχνης Γκούσταβ Κλούτσις εκτελέστηκε στη Σοβιετική Ένωση. Τρεις ημέρες νωρίτερα, είχε γιορταστεί η 20ή επέτειος από την ίδρυση του Κόκκινου Στρατού, που ιδρύθηκε από τον Λέον Τρότσκι στις 23 Φεβρουαρίου 1918.
Γιώργος Μουρμούρης: «Στη Μόρια μοιάζει σαν η ελληνική κυβέρνηση να μην πολεμά τον κορονοϊό αλλά τους πρόσφυγες». Η Μόρια έχει έρθει για μία ακόμη φορά στην επικαιρότητα, λόγω των εξελίξεων με τον νέο κορονοϊό. Ανθρωπιστικές οργανώσεις, συλλογικότητες αλληλέγγυων, οργανώσεις και κόμματα της Αριστεράς ζητούν να ληφθούν άμεσα μέτρα για την υγεία των προσφύγων. Αν ο ιός περάσει στον καταυλισμό, είναι βέβαιο ότι οι νεκροί θα ανέλθουν σε πολλές δεκάδες. Από πλευράς κυβέρνησης δεν έχει ανακοινωθεί κανένα ουσιαστικό μέτρο για την προστασία των προσφύγων, πέραν μιας αυστηρής απαγόρευσης μετακίνησης και ενός μικρού κοντέινερ με μερικούς γιατρούς. Και αυτό ενώ η Λέσβος μετρά ήδη…
Προδημοσίευση από το βιβλίο με τον παιγνιώδη τίτλο «Ω, λε φιλαλάκο! Μια ιστορία για το κίνημα, τη ζωηρή άκρα Αριστερά και τους ανθρώπους της» του Νίκου Γιαννόπουλου... Ο παιγνιώδης τίτλος, συνδυάζει το χαριτωμένο επιφώνημα ενός πιτσιρικά στη θέα των ΜΑΤ με την αυστηρή περιγραφή του περιεχομένου του βιβλίου: μια λεπτομερής περιδιάβαση στα μονοπάτια που χάραξε μια πτέρυγα της μεταπολιτευτικής Αριστεράς, ριζοσπαστική και θορυβώδης, από την εποχή που όλα έμοιαζαν δυνατά μέχρι την εναπόθεση των ελπίδων της στο ενωτικό εγχείρημα του ΣΥΡΙΖΑ – και τη συνακόλουθη πικρή διάψευση.
Σελίδα 1 από 6