John Molyneux Η τέχνη αντανακλά την κοινωνία. Αυτή η διαπίστωση, η οποία βασίζεται σε μια βασική θέση του ιστορικού υλισμού, είναι θεμελιωδώς αληθινή –όλη η τέχνη έχει τις ρίζες της στην ανάπτυξη των ανθρώπινων κοινωνικών σχέσεων– αλλά αποτελεί επίσης συμπύκνωση μιας πολύ σύνθετης αλληλεπίδρασης. Αυτό συμβαίνει επειδή οι κοινωνικές σχέσεις τις οποίες αντανακλά η τέχνη είναι ανταγωνιστικές σχέσεις εκμετάλλευσης, καταπίεσης και αντίστασης. Θα πρέπει λοιπόν να θυμόμαστε και τα λόγια του Μπρεχτ ότι «η τέχνη δεν είναι ένας καθρέφτης για να αντανακλά την πραγματικότητα, αλλά ένα σφυρί με το οποίο τη διαμορφώνει».
Dave Kellaway Είναι πολύ δύσκολο να περάσει κανείς δίπλα από αυτόν τον πίνακα. Καρχαρίες που κάνουν κύκλους, μια τεράστια καταιγίδα και ο μοναχικός νεαρός μαύρος ναύτης που αντιμετωπίζει βέβαιο θάνατο. Βλέπουμε ότι το κατάρτι έχει σπάσει και το πανί έχει χαθεί. Ο άντρας κοιτάζει πέρα από τους καρχαρίες. Ίσως ψάχνει απεγνωσμένα για ένα άλλο πλοίο. Το χέρι του μοιάζει να αγγίζει ή να πιάνει ένα ζαχαροκάλαμο, ενώ στο κατάστρωμα υπάρχουν πολλά άλλα ζαχαροκάλαμα. Ήταν για πώληση ή για διατροφή κατά τη διάρκεια του ταξιδιού; Γύρω από τη βάρκα, το νερό είναι κόκκινο. Έχουν ήδη σκοτωθεί οι καρχαρίες;
Katya Gritseva Τώρα κάνω πολύ περισσότερα έργα τέχνης απ’ ό,τι πριν από τον πόλεμο, ο καθένας αγωνίζεται στο μέτωπό του, και το κύριο καθήκον για μένα είναι να εκλαϊκεύσω τις ιδέες του σοσιαλισμού στην Ουκρανία, να δημιουργήσω ένα νέο αναγνωρίσιμο στυλ της ανατολικοευρωπαϊκής αριστεράς, και φυσικά, να βοηθήσω την κοινωνία μας να αντιταχθεί στον ρωσικό ιμπεριαλισμό... Είναι ζωτικής σημασίας για την ουκρανική Αριστερά να αποστασιοποιηθεί από το σταλινικό παρελθόν της χώρας μας.
Svitlana Biedarieva Μια από τις πρώτες ημέρες της συνεχιζόμενης εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, τα ρωσικά στρατεύματα έκαψαν το ιστορικό μουσείο στο Ιβάνκιβ, μια πόλη κοντά στο Κίεβο. Τα εκθέματα του μουσείου περιλάμβαναν μια συλλογή αρχαιολογικών αντικειμένων του πρώιμου μεσαίωνα, σπάνιες λαϊκές εικόνες της Πολισίας (της Βόρειας Ουκρανίας και της Νότιας Λευκορωσίας) και μια συλλογή 25 έργων της Μαρίας Πριματσένκο, μιας λαϊκής καλλιτέχνιδας που γεννήθηκε στην περιοχή του Ιβάνκιβ και έγινε σύμβολο του ουκρανικού πολιτισμού. Στη συνέχεια, διαπιστώθηκε ότι τα έργα της Πριματσένκο σώθηκαν χάρη στην αποφασιστικότητα των ντόπιων που πριν από την εισβολή έκρυψαν τα έργα στα σπίτια τους.
Martha Sonnenberg Ο Βικτόρ Σερζ ενσωμάτωσε την τέχνη και την πολιτική στα μυθιστορήματά του. Έγραψε επτά μυθιστορήματα τα οποία μπορούν να χωριστούν στις δύο ομάδες που ο Ρίτσαρντ Γκρίμαν είχε αρχικά κατανοήσει ως τα «μυθιστορήματα μαρτυρίας» του Σερζ. Η πρώτη ομάδα, που γράφτηκε όταν ο Σερζ βρισκόταν ακόμη στη Ρωσία, περιλαμβάνει τα Άνθρωποι στη φυλακή [1930], Η Γέννηση της Δύναμής μας [1931] και Κατακτημένη πόλη [1932] και ενέχει τις αντιφάσεις και τις αμφιθυμίες μέσα στην επαναστατική νίκη. Αυτός ο «κύκλος της επανάστασης» ακολουθείται από μια δεύτερη ομάδα, τον «κύκλο της αντίστασης», που γράφτηκε όταν ο Σερζ βρισκόταν στην εξορία. Περιλαμβάνει…
Alexander Billet «Καθώς ο Γκρέγκορ Σάμσα ξύπνησε ένα πρωί από ανήσυχα όνειρα, βρέθηκε στο κρεβάτι του μεταμορφωμένος σε ένα τεράστιο έντομο». Πηγαίνετε πίσω και διαβάστε την πρώτη γραμμή. Προσπαθήστε, αν μπορείτε, να εξοικειωθείτε με αυτήν. Φανταστείτε την στο μυαλό σας. Επιτρέψτε στον εαυτό σας να εκπλαγείτε από τις εικόνες. Ξυπνάτε, στο κρεβάτι σας, μετά από ένα όνειρο που θα θέλατε να μην το ξαναδείτε ποτέ, απλώς συνέρχεστε και συνειδητοποιείτε ότι κάτι δεν πάει καλά.
Σελίδα 1 από 7