Πέμπτη, 14 Απριλίου 2022 23:27

Σουηδία: Οι Λιμενικές εταιρείες εφαρμόζουν το «σπάσιμο αποκλεισμού»

Γράφτηκε από

Οι λιμενεργάτες στο λιμάνι του Άαρχους έχουν επίσης ξεκινήσει αποκλεισμό, λέει ο Henrik Collvin (Φωτογραφία: Mattias Bernhardsson).

Οι Λιμενικές Εταιρείες εφαρμόζουν το «σπάσιμο αποκλεισμού»

13 Απριλίου 2022

Τη Δευτέρα 28 Μαρτίου, στις 11.00 π.μ., οι εργαζόμενοι που είναι οργανωμένοι στην Ένωση Λιμενεργατών της Σουηδίας ξεκίνησαν αποκλεισμό των ρωσικών πλοίων και εμπορευμάτων στα σουηδικά λιμάνια. Κανένα πλοίο με ρωσικά εμπορεύματα καθ' οδόν προς ή από τη Ρωσία δεν θα φορτωθεί ή εκφορτωθεί.

Έχουν περάσει περίπου δύο εβδομάδες από την έναρξη του αποκλεισμού και ήδη υπάρχουν συνέπειες. Ένα πλοίο φορτωμένο με μπανάνες με προορισμό τη Σουηδία με ρωσικό νηολόγιο ξεφορτώθηκε στο λιμάνι του Χέλσινγκμποργκ, αφού χρειάστηκε να περιμένει αρόδο έξω από το λιμάνι.

Οι εργαζόμενοι που είναι οργανωμένοι στην Ένωση Εργαζομένων στις Μεταφορές αναγκάστηκαν να ξεφορτώσουν το φορτίο. Η διοίκηση του λιμανιού τους είχε απειλήσει ότι θα θεωρούνταν άρνηση εργασίας αν δεν ξεφόρτωναν το φορτίο.

Η διοίκηση του λιμανιού στο Χέλσινγκμποργκ, αλλά και σε άλλα λιμάνια, προσπαθεί τώρα να βρει τρόπους για να παρακάμψει τον αποκλεισμό από την Ένωση Λιμενεργατών. Η απειλή τιμωρίας για την άρνηση εργασίας είναι ένας τρόπος, η πρόσληψη μη οργανωμένων εργατών είναι ένας άλλος. Μια εσκεμμένη απόπειρα «σπασίματος του μπλοκαρίσματος», για να το θέσουμε ωμά.

Η Offensiv μίλησε με τον Henrik Collvin, πρόεδρο του Τμήματος 30 του λιμανιού του Μάλμε:

Πώς βλέπετε το γεγονός ότι τα σκάφη που βρίσκονται σε αποκλεισμό εκφορτώνονται από το ίδιο το πλήρωμα ή μέσω της λεγόμενης αυτοεκφόρτωσης;

- Δυστυχώς, δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά σε αυτή την κατάσταση όσο η κυβέρνηση και η ΕΕ δεν λαμβάνουν αποφάσεις για να σταματήσουν και το «αυτοεκφόρτωση». Αυτή τη στιγμή, ένα πλοίο φορτωμένο με ρωσικό πετρέλαιο κατευθύνεται προς το λιμάνι του Μάλμε για να ξεφορτώσει μέσω μιας αντλίας που είναι συνδεδεμένη με το πλοίο, επιτρέποντας έτσι την εκκένωσή του χωρίς την ανάγκη λιμενεργάτη. Μόνο ένα άτομο από το λιμάνι του Μάλμε χρειάζεται για να επιβλέπει τη διαδικασία.

Πώς βλέπετε να οργανώνονται οι λιμενεργάτες στις μεταφορές για τη φόρτωση και εκφόρτωση των πλοίων που έχετε αποκλείσει;

- Είναι λυπηρό ότι αυτό συνέβη, μεταξύ άλλων και στο λιμάνι του Χέλσινγκμποργκ. Το θετικό όμως είναι ότι η ηγεσία του Συνδικάτου Μεταφορών αποφάσισε να ξεκινήσει αποκλεισμό από την 1η Μαΐου. Ιδιαίτερα από τη στιγμή που η διοίκηση των Μεταφορών είχε αποφασίσει να μην ξεκινήσει αποκλεισμό μόλις 3 ημέρες πριν από τη λήψη της απόφασης. Αναγκάστηκε όμως να κάνει στροφή 180 μοιρών εξαιτίας της πίεσης των μελών από τα κάτω.

Τι θα συμβεί στη συνέχεια;

- Είμαστε σε συνεχή επαφή με τους συναδέλφους μας στο λιμάνι της Κοπεγχάγης, επειδή έχουμε τον ίδιο ιδιοκτήτη, το λιμάνι της Κοπεγχάγης και του Μάλμε (CMP). Επιπλέον, οι λιμενεργάτες στο λιμάνι του Άαρχους ξεκίνησαν επίσης αποκλεισμό.

Ο αποκλεισμός από το συνδικάτο των λιμενεργατών είναι ένα παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο μπορεί να διεξαχθεί ο αγώνας κατά του πολέμου. Πρέπει τώρα να οικοδομηθεί ένα ισχυρό αντιπολεμικό κίνημα που θα πηγάζει από το εργατικό κίνημα και τις οργανώσεις του, με επικεφαλής τους ίδιους τους εργαζόμενους. Ο διεθνής αγώνας κατά του πολέμου και του μιλιταρισμού είναι πιο σημαντικός από ποτέ. Ο αποκλεισμός από το συνδικάτο των λιμενεργατών είναι ένα πρακτικό παράδειγμα του τι μπορεί να σημαίνει η διεθνής αλληλεγγύη.

https://www.socialisterna.org/

 ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: elaliberta.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 14 Απριλίου 2022 23:34

Προσθήκη σχολίου

Το e la libertà.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια με υβριστικό, ρατσιστικό, σεξιστικό φασιστικό περιεχόμενο ή σχόλια μη σχετικά με το κείμενο.