Παρασκευή, 15 Ιουλίου 2022 16:38

Ο ανταρτοπόλεμος στους σιδηροδρόμους της Λευκορωσίας

 

 

Anya Perova

 

 

Ο ανταρτοπόλεμος στους σιδηροδρόμους της Λευκορωσίας

 

 

Εδώ και μήνες, Λευκορώσοι ακτιβιστές καταστρέφουν σιδηροδρομικές γραμμές για να εμποδίσουν τον ρωσικό στρατό. Τώρα ενδέχεται να βρεθούν αντιμέτωποι με τη θανατική ποινή.

 

Τον Μάιο του 2022, ο πρόεδρος της Λευκορωσίας Αλεξάντερ Λουκασένκο υπέγραψε νόμο με τον οποίο κάθε απόπειρα διάπραξης τρομοκρατικής επίθεσης τιμωρείται με θάνατο – και η τρομοκρατία είναι ακριβώς η κατηγορία που απαγγέλλεται σε ορισμένους Λευκορώσους οι οποίοι κατηγορούνται για την καταστροφή των σιδηροδρόμων της χώρας. Ο «πόλεμος των σιδηροδρόμων» στην Λευκορωσία ξεκίνησε πριν από την πλήρους κλίμακας εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, όταν ο ρωσικός και ο λευκορωσικός στρατός άρχισαν να διεξάγουν κοινές ασκήσεις· έκτοτε έχουν σημειωθεί δεκάδες επιθέσεις1. Μετά από αίτημα του Meduza, η Λευκορωσίδα δημοσιογράφος Άνια Πέροβα κάνει ρεπορτάζ για τους αντάρτες των σιδηροδρόμων της Λευκορωσίας.

«Στις αρχές της άνοιξης, οι διωκτικές αρχές ήρθαν σε μένα με ένταλμα έρευνας. Στην αρχή δεν κατάλαβα καν για ποιο λόγο, αλλά οι αστυνομικοί μου εξήγησαν ότι θεωρούμουν μάρτυρας σε μια υπόθεση βάσει του άρθρου 309. Αυτό αποδείχθηκε ότι είναι ο νόμος κατά της “σκόπιμης καταστροφής οχήματος ή μέσου επικοινωνίας”», δήλωσε η Ναταλία (το όνομα άλλαξε κατόπιν αιτήματός της), πολίτης της Λευκορωσίας που ζει σε μια πόλη με μεγάλο σιδηροδρομικό κόμβο.

Μετά από ανάκριση, η οποία επικεντρώθηκε στις πρόσφατες απόπειρες δολιοφθοράς των σιδηροδρόμων, οι αρχές κατάσχεσαν τις ηλεκτρονικές συσκευές της Ναταλία. Στη συνέχεια την οδήγησαν στο αστυνομικό τμήμα για αρκετές ώρες πριν την αφήσουν ελεύθερη. Μέχρι σήμερα, δεν γνωρίζει γιατί η αστυνομία επέλεξε ειδικά εκείνη. «Ίσως βρισκόμουν κοντά σε ένα από τα περιστατικά όταν συνέβησαν και προσδιόρισαν τη θέση μου από το κινητό μου τηλέφωνο», υπέθεσε.

Δύο άλλα άτομα είπαν επίσης στο Meduza ότι ανακρίθηκαν ως μάρτυρες σε υποθέσεις δολιοφθοράς σιδηροδρόμων επειδή οι υπάλληλοι «τους βρήκαν κοντά στον τόπο του εγκλήματος» χρησιμοποιώντας μεθόδους γεωγραφικού εντοπισμού. Και οι δύο ισχυρίστηκαν ότι δεν είχαν καμία σχέση με οργανώσεις της αντιπολίτευσης ή με τα περιστατικά.

Στις αρχές Μαρτίου, μετά το αρχικό κύμα επιθέσεων ευρείας προβολής, η Επιτροπή Ερευνών της Λευκορωσίας ανακοίνωσε ότι διερευνά «τρομοκρατικές ενέργειες στον σιδηρόδρομο», υποστηρίζοντας ότι στόχος των δραστών ήταν να προκαλέσουν «καταστροφές και θανάτους ανθρώπων»2.

Αμέσως μετά, οι πράκτορες ασφαλείας άρχισαν να πραγματοποιούν επιδρομές στις πόλεις όπου είχαν σημειωθεί τα περιστατικά. Σύμφωνα με την οργάνωση ανθρωπίνων δικαιωμάτων Vyasna, στις πόλεις αυτές περιλαμβάνονταν το Ντζιαρζίνσκ, το Μπαραναβίτσι και το Στόουμπτσι – οι κύριοι σιδηροδρομικοί κόμβοι μεταξύ Μόσχας και Μπρεστ.

«Εισβάλλουν στο σπίτι σου, πραγματοποιούν έρευνα και σε συλλαμβάνουν βάναυσα. Σε χτυπούν κατά τη διάρκεια της σύλληψης, καθ’ οδόν προς το αστυνομικό τμήμα και μέσα στο τμήμα», δήλωσε ένας κάτοικος του Στόουμπτσι στη λευκορωσική υπηρεσία του Ράντιο Σβομπόντα.3

Μέχρι τα μέσα Ιουνίου, σύμφωνα με το Βιάσνα4, τουλάχιστον 11 άτομα είχαν κατηγορηθεί για τη διάπραξη «τρομοκρατικών ενεργειών» που σχετίζονται με τα επεισόδια στον σιδηρόδρομο. Όλοι τους συνελήφθησαν και κρατούνται επί του παρόντος σε διάφορες φυλακές. Οι υπέρμαχοι των ανθρωπίνων δικαιωμάτων τους έχουν χαρακτηρίσει πολιτικούς κρατούμενους.

Και οι 11 κρατούμενοι κατηγορούνται βάσει του άρθρου 289 του Ποινικού Κώδικα της Λευκορωσίας: «Τρομοκρατικές πράξεις». Η μέγιστη ποινή για το έγκλημα είναι η θανατική ποινή. Στις 18 Μαΐου 2022, ο Αλεξάντερ Λουκασένκο υπέγραψε μια σειρά τροποποιήσεων του Ποινικού Κώδικα5, με τις οποίες οι «απόπειρες τρομοκρατικών επιθέσεων» (και όχι μόνο οι επιτυχείς) τιμωρούνται επίσης με θάνατο.

«Οι Λευκορώσοι δεν θέλουν τον ρωσικό στρατό στο έδαφός τους»

Η πρώτη επίθεση σε σιδηρόδρομο της Λευκορωσίας έγινε ένα μήνα πριν η Ρωσία ξεκινήσει τον πόλεμο πλήρους κλίμακας στην Ουκρανία – στις 24 Ιανουαρίου, όταν οι ρωσικές δυνάμεις άρχισαν να μεταφέρονται στη Λευκορωσία για την κοινή στρατιωτική πρωτοβουλία «Συμμαχική Αποφασιστικότητα». Σύμφωνα με το κανάλι Telegram της Κοινότητας των Σιδηροδρομικών της Λευκορωσίας (Σοόμπστσεστβο Ζελεζνοντορόζνικοφ Μπελαρούσι), 200 φάλαγγες με περίπου 50 στρατιωτικά οχήματα η καθεμία εστάλησαν στη Λευκορωσία από τη Ρωσία σιδηροδρομικώς6. Όπως σημειώνει το κανάλι, αυτό ήταν πρωτοφανές: κατά τη διάρκεια των ασκήσεων Ζαπάντ 2021 τον Σεπτέμβριο του 2021, σε διάστημα ενός μήνα, στάλθηκαν μόνο 29 αυτοκινητοπομπές7.

Η επίθεση της 24ης Ιανουαρίου γνωστοποιήθηκε από την ανώνυμη συλλογικότητα ΚίμπερΠαρτιζάνι, [Αντάρτες του Κυβερνοχώρου], η οποία ανέλαβε την ευθύνη γι’ αυτήν: σύμφωνα με τα μέλη της ομάδας, προκάλεσαν βλάβη στο αυτοματοποιημένο σύστημα σχεδιασμού δρομολογίων τρένων του σιδηροδρόμου, καθώς και στο σύστημα διαχείρισης αρχείων.

Την ίδια ημέρα, η κρατική σιδηροδρομική εταιρεία της Λευκορωσίας, Belarusian Railway, ανακοίνωσε ότι το ηλεκτρονικό της σύστημα έκδοσης εισιτηρίων δεν λειτουργούσε «για τεχνικούς λόγους». Το σύστημα παρέμεινε εκτός λειτουργίας για δύο εβδομάδες, κατά τη διάρκεια των οποίων οι ταμίες έπρεπε να γράφουν όλα τα εισιτήρια με το χέρι.

«Ήταν ένας τρόπος να δείξουμε ότι οι Λευκορώσοι δεν εγκρίνουν την παρουσία του ρωσικού στρατού στο έδαφός μας», δήλωσε στο Meduza η εκπρόσωπος των ΚίμπερΠαρτιζάνι, Γιουλιάνα Σεμέτοβετς. Αλλά σύμφωνα με την ίδια, η διατάραξη του συστήματος πώλησης εισιτηρίων δεν ήταν ο στόχος των χάκερς. «Προσπαθούμε να κάνουμε όσο το δυνατόν λιγότερη ζημιά σε υποδομές που επηρεάζουν τους απλούς ανθρώπους», δήλωσε η ίδια. Σύμφωνα με τη Σεμέτοβετς, οι ΚίμπερΠαρτιζάνι συνήθως δεν δέχονται να πραγματοποιήσουν επιθέσεις όταν «δεν είναι σαφές ποιες θα είναι οι συνέπειες».

Την πέμπτη ημέρα του πολέμου άρχισαν να πραγματοποιούνται οι πρώτες πραγματικές επιθέσεις. Στο κανάλι Telegram των Εργατών Σιδηροδρόμων εμφανίστηκαν αναφορές ότι ένα γραφείο ελέγχου σηματοδότησης είχε καεί κοντά στον σιδηροδρομικό σταθμό Στόουμπτσι στην περιοχή του Μινσκ8. Ως αποτέλεσμα, οι φωτεινοί σηματοδότες και οι διακόπτες τροχιάς στο συγκεκριμένο σιδηροδρομικό τμήμα είχαν σταματήσει να λειτουργούν. Την ίδια ημέρα, το κανάλι ανέφερε ότι ένα γραφείο ελέγχου είχε καεί στην περιοχή Γκόμελ στη γραμμή Οστανκοβίτσι-Ζερντ. Η εταιρεία των Λευκορωσικών Σιδηροδρόμων δεν έχει σχολιάσει τα περιστατικά9.

Στις 2 Μαρτίου, οι ΚίμπερΠαρτιζάνι ανακοίνωσαν επίθεση στο κέντρο ελέγχου μεταφορών των Σιδηροδρόμων της Λευκορωσίας10. Σύμφωνα με μια ανάρτηση στο κανάλι Telegram των εργαζομένων των Σιδηροδρόμων της Λευκορωσίας, την ίδια ημέρα, τα δρομολόγια της εταιρείας σταμάτησαν να λειτουργούν, μαζί με πολλά άλλα συστήματά της11.

Συνολικά, περισσότερα από 80 περιστατικά δολιοφθοράς κατά των σιδηροδρόμων της Λευκορωσίας αναφέρθηκαν μέχρι τις αρχές Απριλίου, σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών της Λευκορωσίας12. Έκτοτε, ούτε η αντιπολίτευση της Λευκορωσίας ούτε οι κυβερνητικές υπηρεσίες δεν έχουν αναφέρει κανένα περιστατικό.

 

Βοήθεια από τους εργάτες του σιδηροδρόμου

Πριν από δύο χρόνια, ο Σεργκέι Βοϊτέχοβιτς εργαζόταν σε ένα αμαξοστάσιο στο Μινσκ. Μετά τις προεδρικές εκλογές του 2020, δημιούργησε το Telegram chat της κοινότητας των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους της Λευκορωσίας ως έναν τρόπο να οργανώσει τους συναδέλφους του και να υπερασπιστεί τα κοινά τους συμφέροντα. Άλλοι σιδηροδρομικοί άρχισαν να εντάσσουν τους συναδέλφους τους και η ομάδα σταδιακά αυξήθηκε σε περίπου 6.000 μέλη. Αργότερα, εμφανίστηκε ένα κανάλι Telegram με το ίδιο όνομα με στόχο την ανταλλαγή ειδήσεων του κλάδου13. Οι διαχειριστές του μοιράζονταν ανοιχτά τα επίσημα έγγραφα της εταιρείας σε έναν ουσιαστικά δημόσιο χώρο.

Το 2021, ο Ιγκόρ Κοζλόφσκι έγινε αναπληρωτής επικεφαλής των Σιδηροδρόμων της Λευκορωσίας. Σύμφωνα με τον επίσημο ιστότοπο της εταιρείας, ο Κοζλόφσκι «διασφαλίζει την ασφαλή λειτουργία των επιχειρήσεων των Σιδηροδρόμων της Λευκορωσίας», αν και δεν παρέχονται πληροφορίες σχετικά με το επαγγελματικό του ιστορικό. Όπως αποκάλυψαν οι Cyber Partisans όταν χάκαραν το εσωτερικό σύστημα διαχείρισης της Εκτελεστικής Επιτροπής της πόλης του Μινσκ, ο Κοζλόφσκι εργάστηκε για την KGB από το 1995 έως το 2020.

Στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2021, οι αρχές κήρυξαν την Κοινότητα Σιδηροδρομικών της Λευκορωσίας εξτρεμιστική ομάδα. Σύμφωνα με τον Σεργκέι Βοϊτέχοβιτς, ο χαρακτηρισμός αυτός ήταν επακόλουθο της νέας ηγεσίας των Λευκορωσικών Σιδηροδρόμων που συνδέεται με την KGB14. Το κανάλι Telegram της Κοινότητας Εργαζομένων στους Σιδηροδρόμους της Λευκορωσίας δημοσίευσε έγγραφα15 που εστάλησαν σε δικαστήριο και στον Γενικό Εισαγγελέα της Λευκορωσίας και τα οποία υπογράφουν ο Κοζλόφσκι και ένας άλλος από τους ηγέτες της εταιρείας, ο Πιοτρ Στότσκι (το Meduza δεν μπόρεσε να επιβεβαιώσει τη γνησιότητα των εγγράφων). Τον Απρίλιο του 2022, το κανάλι δημοσίευσε καταλόγους υπαλλήλων των Σιδηροδρόμων της Λευκορωσίας που είχαν συμμετάσχει στη μεταφορά ρωσικού στρατιωτικού εξοπλισμού16.

Τον Μάιο του 2021, ο Βοϊτέχοβιτς εγκατέλειψε τη χώρα λόγω πιέσεων από την KGB. Την άνοιξη του 2022, η KGB κήρυξε την ομάδα συνομιλίας (chat group) της κοινότητας των εργαζομένων στους Σιδηροδρόμους της Λευκορωσίας «εξτρεμιστική οργάνωση» και απαγόρευσε τις δραστηριότητές της στη χώρα.

«Τόσο η ηγεσία του σιδηροδρόμου όσο και η KGB [πάντα] πολεμούσαν σκληρά εναντίον μας. Έφτασαν στο σημείο να ελέγχουν τα τηλέφωνά μας κατά τη διάρκεια των ωρών εργασίας για να δουν αν είμαστε συνδρομητές [στο κανάλι Telegram]», δήλωσε ο Βοϊτέχοβιτς. Στις 30 Μαρτίου, τα φιλοκυβερνητικά κανάλια Telegram δημοσίευσαν 38 βίντεο «ομολογίας» από κρατούμενους υπαλλήλους των Σιδηροδρόμων της Λευκορωσίας17. Στα βίντεο, οι εργαζόμενοι εξηγούσαν πότε εγκατέστησαν το Telegram και εγγράφηκαν στο «εξτρεμιστικό» κανάλι και στη συνέχεια ισχυρίζονταν ότι διέγραψαν την εγγραφή τους αφού είδαν «εκκλήσεις για καταστροφική δράση».

Ως αποτέλεσμα, υποστήριξε ο Βοϊτέχοβιτς, επικαλούμενος προσωπικές πηγές, η πλειονότητα των κρατούμενων υπαλλήλων αφέθηκε ελεύθερη. Ορισμένοι ονομάστηκαν ύποπτοι∙ άλλοι έγιναν στόχοι νέων διοικητικών διώξεων αφού οι αρχές διαπίστωσαν ότι ήταν εγγεγραμμένοι σε άλλα κανάλια Telegram που είχαν χαρακτηριστεί εξτρεμιστικά. «Οι αξιωματούχοι ασφαλείας αναρτούσαν περιοδικά ειδικούς συνδέσμους που θα αποανωνυμοποιούσαν τη χρήση συσκευών στο chat - έτσι βρήκαν αυτούς τους ανθρώπους», ανέφερε ο Βοϊτέχοβιτς.

«Δεν χρειάζεται να έχεις ειδικές γνώσεις για να κάψεις έναν πίνακα ελέγχου σηματοδότησης – οι σιδηροδρομικοί παρέχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στους αντάρτες. Αυτός είναι ο κύριος τρόπος με τον οποίο βοηθούν», δήλωσε ο Βοϊτέχοβιτς. Σύμφωνα με τον ίδιο, τα μέλη της ομάδας της κοινότητας των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους συνεργάζονται με διάφορες οργανώσεις της αντιπολίτευσης – ΚίμπερΠαρτιζάνι, By_Pol και το Περαμόχα Πλαν («Σχέδιο Νίκης»). Όλες παίρνουν πληροφορίες σχετικά με την κυκλοφορία των τρένων από τους εργαζόμενους.

Το 2021, οι ΚίμπερΠαρτιζάνι έγιναν μέρος του κινήματος Σούπρατσιι («Αντίσταση»), το οποίο χαρακτηρίζεται τρομοκρατική οργάνωση από τις αρχές της Λευκορωσίας18. Οι Cyber Partisans ανέλαβαν την ευθύνη για την παραβίαση μιας βάσης δεδομένων αξιωματούχων του Υπουργείου Εσωτερικών κατά τη διάρκεια των διαδηλώσεων του 2020, για την παραβίαση και τη διεξαγωγή επιθέσεων άρνησης υπηρεσιών [DDoS attacks] σε κυβερνητικούς ιστότοπους από το 2020 έως το 2022 και τώρα για τη διεξαγωγή επιθέσεων στις σιδηροδρομικές υποδομές της Λευκορωσίας19. Η Γιουλιάνα Σεμέτοβετς ενέφερε στο Meduza:

Επειδή είναι παράνομο να αντιστέκεσαι ανοιχτά στο καθεστώς, ο τύπος των επιθέσεων ανταρτοπόλεμου που διεξάγουν οι ΚίμπερΠαρτιζάνι είναι ο μόνος τρόπος για να αντεπιτεθεί ο κόσμος.

 

«Μπορούμε πάντα να εντοπίζουμε τους πράκτορες ασφαλείας»

Η δημιουργία του Περαμόχα Πλαν ανακοινώθηκε ακριβώς ένα χρόνο μετά τις προεδρικές εκλογές του 2020. Σύμφωνα με τους εκπροσώπους του Περαμόχα Πλαν, αυτή τη στιγμή συμμετέχουν περίπου 200.000 άτομα. Για να γίνει κάποιος συμμετέχων πρέπει να στείλει μια αίτηση σε ένα chat bot και στη συνέχεια να υποβληθεί σε μια διαδικασία επαλήθευσης, η οποία αποτελεί τον τρόπο με τον οποίο οι διοργανωτές προστατεύονται από τη διείσδυση πρακτόρων ασφαλείας. Ενώ δεν έχουν δημοσιοποιήσει τι περιλαμβάνει η διαδικασία επαλήθευσης, ο επικεφαλής των σιδηροδρομικών της Λευκορωσίας Σεργκέι Βοϊτέχοβιτς δήλωσε στο Meduza:

Μπορείς πάντα να εντοπίσεις [τους πράκτορες ασφαλείας] αμέσως από τον τρόπο που επικοινωνούν. Πριν από λίγο καιρό, ένας από αυτούς τους «ακτιβιστές» υπέβαλε αίτηση [για το Περαμόχα Πλαν]. Έλαβε οδηγίες για το τι έπρεπε να κάνει, αλλά σε εκείνο το στάδιο έγινε σαφές ότι κάτι δεν πήγαινε καλά: επέμενε να του δοθεί ένας συνεργάτης για να δουλέψει μαζί του. Τελικά τον κατάλαβαν επειδή οι δυνάμεις ασφαλείας υπολόγισαν λάθος και έδειξαν ένα «ενοχοποιητικό βίντεο» στην τηλεόραση νωρίτερα από ό,τι σκόπευαν20.

Σύμφωνα με εκπρόσωπο του Περαμόχα, στις αρχές Μαρτίου, τα ρωσικά τρένα δεν περνούσαν από τη Λευκορωσία για πάνω από μία εβδομάδα. «Προφανώς, φοβόντουσαν πιο ριζοσπαστικές επιθέσεις», δήλωσε. Η ίδια πηγή δήλωσε στο Meduza ότι οι συνταγματικές τροποποιήσεις που προβλέπουν ότι οι «τρομοκράτες» μπορούν να αντιμετωπίσουν τη θανατική ποινή δεν τρόμαξαν τους συμμετέχοντες στο Περαμόχα Πλαν.

«Οι ομάδες που ήταν έτοιμες να δράσουν υπό τις παρούσες συνθήκες παραμένουν [πρόθυμες]. Ίσως το μέρος της κοινωνίας που φοβόταν να εγγραφεί στο chat bot να φοβάται ακόμη περισσότερο – [η εγγραφή] έχει πράγματι επιβραδυνθεί πρόσφατα, αλλά αυτό θα μπορούσε επίσης να οφείλεται στο γεγονός ότι σταματήσαμε να κάνουμε ενεργή προβολή».

«Δεν υπάρχει ουσιαστικά κανένα κράτος δικαίου στη Λευκορωσία. Αν [οι αρχές] ζητήσουν τη θανατική ποινή, αυτή θα εκτελεστεί με κάθε τρόπο», ανέφερε η Γουλιάνα Σεμέτοβετς.

 

 

 

Μετάφραση: elaliberta.gr

Anya Perova, “The Guerrilla War on Belarus’s Railways”, Anti-Capitalist Resistance, 6 Ιουλίου 2022, https://anticapitalistresistance.org/the-guerrilla-war-on-belaruss-railways/. Αναδημοσίευση: Europe Solidaire Sans Frontières, http://www.europe-solidaire.org/spip.php?article63223.

 

 

Σημειώσεις

1 «В Беларуси — новая “рельсовая война”. На железной дороге устраивают диверсии, чтобы помешать движению российской военной техники в Украину», Meduza, 31 Μαρτίου 2022, https://meduza.io/feature/2022/03/31/v-belarusi-novaya-relsovaya-voyna-na-zheleznoy-doroge-ustraivayut-diversii-chtoby-pomeshat-dvizheniyu-rossiyskoy-voennoy-tehniki-v-ukrainu.

2 Следственный комитет Беларуси, «Цель - катастрофы и гибель людей. Следственный комитет расследует акты терроризма на железной дороге», Telegram, 3 Μαρτίου 2022, https://t.me/skgovby/6594.

3 Дзьмітры Гурневіч, «У Стоўпцах выязныя групы ГУБАЗіК і СОБР другі тыдзень тэрарызуюць мясцовых, - жыхары гораду», Радыё Свабода, 14 Μαρτίου 2022, https://www.svaboda.org/a/31752567.html.

4 «Преследование и поиск “рельсовых партизан” в Беларуси: что известно на сегодняшний день», Вясна, 31 Μαρτίου 2022, https://spring96.org/ru/news/107239.

5 «Лукашенко подписал закон о смертной казни за покушение на совершение теракта. По этой статье в Беларуси обвиняют оппозиционеров», Meduza, 18 Μαΐου 2022, https://meduza.io/news/2022/05/18/lukashenko-podpisal-zakon-o-smertnoy-kazni-za-pokushenie-na-sovershenie-terakta-po-etoy-statie-v-belarusi-obvinyayut-oppozitsionerov.

6 «Союзная отрешимость”, Коммерсантъ, 9 Φεβρουαρίου 2022, https://www.kommersant.ru/doc/5205440. «Сообщество железнодорожников Беларуси», Telegram, 21 Ιανουαρίου 2022, https://t.me/belzhd_live/1257

7 «График движения воинских эшелонов (прибытие в Республику Беларусь). Июль-Август 2021 года», 26 Σεπτεμβρίου 2021, https://telegra.ph/Grafik-dvizheniya-voinskih-ehshelonov-pribytie-v-Respubliku-Belarus-Iyul-Avgust-2021-goda-09-25.

8 «Сообщество железнодорожников Беларуси», Telegram, 28 Φεβρουαρίου 2022, https://t.me/belzhd_live/1323

9 «Сообщество железнодорожников Беларуси», Telegram, 1 Μαρτίου 2022, https://t.me/belzhd_live/1325

10 Сообщество железнодорожников Беларуси. Forwarded from КиберПартизаны, «Центра Управления Перевозками БелЖД (ЦУП) через 5 минут уходит в забастовку», Telegram, 2 Μαρτίου 2022, https://t.me/belzhd_live/1328.

11 Сообщество железнодорожников Беларуси, «Сегодня, в 12 часов по Минскому времени была произведена очередная атака на сетевую инфраструктуру Белорусской железной дороги», Telegram, 2 Μαρτίου 2022, https://t.me/belzhd_live/1330.

12 «МВД: на белорусской железной дороге за последнее время совершили более 80 диверсий», Зеркало, 7 Απριλίου 2022, https://news.zerkalo.io/accidents/12350.html.

13 «Сообщество железнодорожников Беларуси», Telegram, https://t.me/belzhd_live.

14 «Совмин назначил нового замначальника БелЖД», Reformation, 28 Ιουλίου 2021, https://reform.by/244656-sovmin-naznachil-novogo-zamnachalnika-belzhd.

15 «Сообщество железнодорожников Беларуси», Telegram, 6 Οκτωβρίου 2021, https://t.me/belzhd_live/732.

16 «Сообщество железнодорожников Беларуси», Telegram, 5 Απριλίου 2022, https://t.me/belzhd_live/1487.

17 «Почти сорок “покаянных видео” за один день: в Беларуси массово задерживают железнодорожников», Зеркало, 30 Μαρτίου 2022, https://news.zerkalo.io/life/11969.html.

18 «“Супраціў” признали в Беларуси террористической организацией», Зеркало, 30 Νοεμβρίου 2021, https://news.zerkalo.io/life/6541.html.

19 Вера Неруш, «“Киберпартизаны” взломали базу данных МВД. Что они рассказали DW», DW, 27 Αυγούστου 2021, https://www.dw.com/ru/kiberpartizany-vzlomali-bazu-dannyh-mvd-chto-oni-rasskazali-dw/a-58990013.

20 «Сорвана попытка беглых силовиков из Польши устроить в Беларуси теракт. Панорама», Youtube, 24 Μαρτίου 2022, https://www.youtube.com/watch?v=UWmJvI1dF60.

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 15 Ιουλίου 2022 16:48

Προσθήκη σχολίου

Το e la libertà.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια με υβριστικό, ρατσιστικό, σεξιστικό φασιστικό περιεχόμενο ή σχόλια μη σχετικά με το κείμενο.