Κυριακή, 28 Αυγούστου 2022 15:57

Ουκρανία: Μετά το Λβιβ και οι οδηγοί delivery της Bolt στο Κίεβο απαιτούν μισθούς με τους οποίους μπορούν να ζήσουν

Ουκρανία οδηγός delivery της Bolt στο Κίεβο, Solidarity Center

Ουκρανία: Μετά το Λβιβ και οι οδηγοί delivery της Bolt στο Κίεβο απαιτούν μισθούς με τους οποίους μπορούν να ζήσουν

Δευτέρα 18 Ιουλίου 2022

Tula CONNELL

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: elaliberta.gr

Οι οδηγοί delivery της Bolt στην Ουκρανία ζητούν αύξηση μισθού μετά την κατακόρυφη πτώση των μισθών τους κατά 60%.

Παρά τις συχνά ηρωικές προσπάθειες να παραδίδουν τρόφιμα σε συνθήκες πολέμου, οι οδηγοί delivery της Bolt στο Κίεβο της Ουκρανίας είδαν μείωση των μισθών τους κατά 60 τοις εκατό - και απαιτούν από την εταιρεία να λάβει άμεσα μέτρα για την αύξηση των μισθών και την παροχή υποστήριξης για τη συντήρηση των οχημάτων τους.

Καθώς απαγορεύεται να απεργήσουν όσο η Ουκρανία βρίσκεται υπό στρατιωτικό νόμο, οι οδηγοί delivery συγκεντρώθηκαν πρόσφατα στα γραφεία της Bolt στο Κίεβο για να παρουσιάσουν στην εταιρεία τα αιτήματά τους, τα οποία περιλαμβάνουν αύξηση των ελάχιστων πληρωμών από 84 σεντς ανά παραγγελία σε 1,36 δολάρια ανά παραγγελία και αύξηση των αμοιβών ανά χιλιόμετρο από 24 σεντς σε 41 σεντς για να αντισταθμιστεί η αύξηση του πληθωρισμού.

"Οι μισθοί μας έχουν μειωθεί στο κατώτατο όριο", δήλωσε ένας εργαζόμενος οδηγός στη συγκέντρωση. "Τώρα προσπαθούν να μας αναγκάσουν να δουλεύουμε για πενταροδεκάρες. Είναι σχεδόν αδύνατο να μπορέσει να ζήσει κάποιος με έναν τέτοιο μισθό".

Ένας άλλος εργαζόμενος οδηγός δήλωσε ότι πρέπει να "εργάζεται 14 ώρες την ημέρα, 27 ημέρες το μήνα" για να επιβιώσει.

Οι εργαζόμενοι που εργάζονται μέσω της εφαρμογής ζητούν επίσης από την εταιρεία να παρέχει δωρεάν ή με χαμηλό κόστος επισκευή και συντήρηση για τα οχήματά τους, τα περισσότερα από τα οποία είναι ποδήλατα και μοτοσικλέτες.

"Η Bolt Food δεν αποζημιώνει με κανέναν τρόπο τα έξοδα εργασίας μας", δήλωσε ένας οδηγός. "Εμείς οι ίδιοι αναλαμβάνουμε τους κινδύνους. Πρέπει να συντηρούμε τα μεταφορικά μέσα με δικά μας έξοδα, πρέπει να πληρώνουμε για καύσιμα, ανταλλακτικά -και όλες οι τιμές μόλις εκτοξεύτηκαν στα ύψη, αλλά οι μισθοί μας μειώθηκαν περαιτέρω. Τα έξοδα αυτά φτάνουν το 70 έως 75 τοις εκατό του εισοδήματος σε τρέχουσες τιμές".

Επιπλέον, οι εργαζόμενοι θέλουν η Bolt να ανοίξει εκ νέου διάφορες λειτουργίες της εφαρμογής, όπως αυτή που επιτρέπει στους οδηγούς να βλέπουν τη διεύθυνση του πελάτη πριν αποδεχτούν τη δουλειά. Αν το εστιατόριο από όπου παραλαμβάνουν το φαγητό απέχει μόνο μερικά τετράγωνα από τον πελάτη, πληρώνονται μόνο για τη μικρή απόσταση από το εστιατόριο μέχρι την τοποθεσία του πελάτη, ακόμη και αν διανύουν χιλιόμετρα για να φτάσουν στο εστιατόριο.

Νωρίτερα φέτος, οι οδηγοί της Bolt Food στο Λβιβ έθεσαν παρόμοια αιτήματα στην εταιρεία, αφού η Bolt μείωσε τους μισθούς τόσο δραστικά που οι εργαζόμενοι δεν μπορούσαν να πληρώσουν τη βενζίνη για τα οχήματά τους. Πολλοί Ουκρανοί μετεγκαταστάθηκαν κατά τη διάρκεια του πολέμου στο Λβιβ, ένα σχετικά ασφαλές καταφύγιο κοντά στα σύνορα με την Πολωνία, και οι οδηγοί delivery λένε ότι η Bolt εκμεταλλεύτηκε τη δύσκολη θέση τους, καθώς αναζητούσαν απεγνωσμένα εργασία για να συντηρήσουν τις οικογένειές τους. Οι οδηγοί delivery κέρδισαν αύξηση μισθών στις 5 Ιουλίου, η οποία περιλαμβάνει αύξηση του ποσού που λαμβάνουν οι οδηγοί όταν παραδίδουν τρόφιμα σε ώρες αιχμής, τα Σαββατοκύριακα, τις βραδινές ώρες και σε κακές καιρικές συνθήκες, ένα χαρακτηριστικό που επιδιώκουν και οι οδηγοί delivery του Κιέβου.

Μαζική απώλεια θέσεων εργασίας και επιθέσεις στα δικαιώματα των εργαζομένων

Η περικοπή των μισθών από την εταιρεία έρχεται καθώς περισσότερες από το ένα τρίτο των θέσεων εργασίας στην Ουκρανία έχουν χαθεί από την έναρξη του πολέμου τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με έκθεση της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας τον Μάιο. Η ΔΟΕ προέβλεψε ότι οι απώλειες θέσεων εργασίας θα φθάσουν τα 7 εκατομμύρια, ή το 43,5% του εργατικού δυναμικού, εάν συνεχιστεί ο πόλεμος.

Ακόμη, και ενώ ο πόλεμος έχει αποδεκατίσει τις θέσεις εργασίας και την οικονομία, το κοινοβούλιο της Ουκρανίας ψήφισε νόμο που θα υποβαθμίσει σημαντικά τα δικαιώματα των εργαζομένων σε τομείς που καλύπτουν το ωράριο εργασίας, τις συνθήκες εργασίας, τους όρους απόλυσης και την αποζημίωση μετά την απόλυση. Ο νόμος καθιστά νόμιμη την απόλυση εργαζομένων που βρίσκονται σε άδεια ή σε αναρρωτική άδεια και επιτρέπει στους εργοδότες να αυξάνουν την εβδομάδα εργασίας από 40 σε 60 ώρες, να μειώνουν τις αργίες και να ακυρώνουν πρόσθετες ημέρες άδειας. Τα δικαιώματα των συνδικάτων θα περιορίζονται επίσης σημαντικά και οι εργοδότες θα έχουν το δικαίωμα να ακυρώνουν μονομερώς τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας.

Οι νομοθέτες λένε ότι η νομοθεσία θα εφαρμόζεται μόνο κατά τη διάρκεια του πολέμου. Αλλά ο George Sandul, δικηγόρος της ουκρανικής οργάνωσης για τα δικαιώματα των εργαζομένων Labor Initiatives, λέει ότι τα συνδικάτα και οι νομικοί εμπειρογνώμονες φοβούνται ότι ο νόμος δεν θα αναιρεθεί.

Η νομοθεσία δεν προήλθε από τον πόλεμο. Παρόμοιες προτάσεις προωθήθηκαν μήνες πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, με την κοινοβουλευτική επιτροπή κοινωνικής πολιτικής και το υπουργείο Οικονομίας να πιέζουν για τη ριζική αλλαγή της εργατικής νομοθεσίας προς όφελος των εργοδοτών και τον περιορισμό των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων.

International Labour Network of Solidarity and Struggles

http://www.europe-solidaire.org/

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 28 Αυγούστου 2022 22:01

Προσθήκη σχολίου

Το e la libertà.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια με υβριστικό, ρατσιστικό, σεξιστικό φασιστικό περιεχόμενο ή σχόλια μη σχετικά με το κείμενο.